|
MM4006 | Bitirme Projesi | 2+2+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MM4007-Mühendislik Tasarımı dersinden DC notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Burhan ÇUHADAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Bölüm Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin mezuniyet öncesi istenilen mesleki düzeye ulaştığını gösteren bir çalışmadır. Öğrendikleri bilgileri kullanarak öğrencilere, tasarımlarını yapmış oldukları sistemi uygun bir şekilde prototip ya da model olarak proje haline getirebilme, deney düzeneği kurabilme ve gerçekçi koşullar/kısıtlar altında ürün geliştirebilme yeteneği kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü üretme becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,10 | 5,6, | ÖK - 2 : | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,10 | 5,6, | ÖK - 3 : | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,10 | 5,6, | ÖK - 4 : | Üretim raporu hazırlayabilme becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,10 | 5,6, | ÖK - 5 : | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazanacaklardır | 3,6,7,10 | 5,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
MM 4007 Mühendislik Tasarımı dersi kapsamında hazırlığı yapılmış ve raporlandırılmış tasarım çalışmasının tamamlanmasına kadar olan aşamaları içeren proje çalışmasıdır. Öğrencilerden oluşturulan takımlar tarafından bir makina, bir sistem veya süreç projelendirilir, projenin içeriğine göre deneysel bir çalışma yapılır. Öğrenciler geliştirmiş oldukları projelerini değerlendirilmek üzere bir rapor halinde jüriye sunarlar ve yıl sonu yapılan sergide ürün veya poster bildirilerini sergilerler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 2 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 3 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 4 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 5 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 6 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 7 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 8 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 9 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 10 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 11 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 12 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 13 | Proje ile ilgili çalışmalar | | Hafta 14 | Bitirme Projesinin teslimi | | Hafta 15 | Sunum ve sergi | | Hafta 16 | | | |
1 | Konu ile ilgili literatür | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 15 | 16-17/06/2022 | gün boyu | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | Uygulama | 3 | 14 | 42 | Ödev | 5 | 14 | 70 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 5 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|