|
ME2002 | Engineering Thermodynamics - II | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MM2027-Mühendislik Termodinamiği - I veya MM2013-Mühendislik Termodinamiği - I derslerinin birinden notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ali Can DALOĞLU, | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Entropi ve tersinmezlik kavramlarını ve bunların termodinamik sistem analizinde kullanımının anlaşılmasını sağlamak. Öğrencilere değişik çevrimlerin ve gaz karışımlarının termodinamik analizini yapabilecek bilgileri kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | izantropik durum değişimini ifade edebilecek ve termodinamik sistemlerin analizinde kullanılabilirlik ve tersinmezliği kullanabilecek | 1,2 | 1 | ÖK - 2 : | saf madde, sıvı ideal gazlar için entropi değişimini hesaplayabilecek | 1,2 | 1 | ÖK - 3 : | gaz akışkanlı güç çevrimlerinin analizinde termodinamiğin birinci ve ikinci yasalarını uygulayabilecek | 1,2 | 1 | ÖK - 4 : | buharlı güç çevrimlerinin analizinde termodinamiğin birinci ve ikinci yasalarını uygulayabilecek | 1,2 | 1 | ÖK - 5 : | soğutma çevrimlerinin analizinde termodinamiğin birinci ve ikinci yasalarını uygulayabilecek | 1,2 | 1 | ÖK - 6 : | ideal gaz karışımlarıyla ilgili problemleri çözebilecek | 1,2 | 1 | ÖK - 7 : | havanın içerdiği nem miktarını belirleyebilecek ve nemlendirme nem alma ile ilgili hesaplamaları gerçekleştirebilecek | 1,2 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Entropy. Gaz akışkanlı güç çevrimleri. Buharlı güç çevrimleri. Soğutma çevrimleri. Gaz karışımları, gaz-buhar karışımları ve iklimlendirme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Entropi ve entropinin artışı ilkesi, saf maddenin entropi değişimi. | | Hafta 2 | Katı,sıvı ve ideal gazların entropi değişimi. | | Hafta 3 | Entropi içeren özelik diyagramları. Izantropik durum değişimleri. Tds bağıntıları. | | Hafta 4 | Tersinir sürekli akış işi ve kompresör işinin en aza indirilmesi. | | Hafta 5 | Gaz akışkanlı güç çevrimleri. Carnot çevrimi. Hava standart kabuller. | | Hafta 6 | Pistonlu motor çevrimleri: Otto çevrimi ve Diesel çevrimi. | | Hafta 7 | Stirling ve Ericson çevrimleri. Brayton çevrimi,rejeneratörlü Brayton çevrimi. | | Hafta 8 | Rejeneratörlü, ara ısıtmalı ve ara soğutmalı Brayton çevrimleri. İdeal tepkili çevrim.
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Buharlı güç çevrimleri: Rankine çevrimi. | | Hafta 11 | İdeal ara ısıtmalı ve ara buhar almalı Rankine çevrimleri. | | Hafta 12 | Soğutma makineleri ve ısı pompaları. Buhar sıkıştırmalı ideal soğutma çevrimi, buhar sıkıştırmalı gerçek soğutma çevrimi. | | Hafta 13 | Gaz-buhar karışımları ve iklimlendirme. Kuru hava ve atmosferik hava, özgül nem ve bağıl nem. | | Hafta 14 | Çiy noktası sıcaklığı, adyabatik doyma sıcaklığı ve yaş termometre sıcaklığı. Psikrometrik diyagram , insan konforu ve iklimlendirme, iklimlendirme işlemleri. | | Hafta 15 | Özür Sınavı | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Çengel, Y. A. ve Boles, M. A. 2006: Thermodynamics: An engineering approach, McHill, New York. | | |
1 | Wylen. G. J. ve Sonntag, R. E. 1986: Fundamentals of classical thermodynamics, John Wiley and Sons, New York. | | 2 | Moran, M. J. ve Shapiro, H. N. 1998: Fundamentals of engineering thermodyanamics, John Wiley and Sons, Chichester. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 27/04/2021 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 22/06/2021 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 6 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|