|
SIOO304 | Yerel Tarih ve Kültürü | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sosyal bilgilerde yerel tarihin yeri ve önemini açıklama, yerel tarih ve eğitim ilişkisini açıklama, örnek bir yerel tarih projesinin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesini gerçekleştirme, okullarda yerel tarih kullanımını yaygınlaştırma. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sosyal bilgilerde yerel tarihin yeri ve önemini açıklayacak. | | | ÖK - 2 : | yerel tarih ve eğitim ilişkisini açıklayacak. | | | ÖK - 3 : | örnek bir yerel tarih projesinin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesini gerçekleştirecek. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal bilgilerde yerel tarihin yeri ve önemi, yerel tarih ve eğitim, örnek bir yerel tarih projesinin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda yerel tarih kullanımı. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yerel Tarih ve Önemi | | Hafta 2 | Yerel tarihin gelişimi | | Hafta 3 | Türkiye'de yerel tarihin tarihçesi | | Hafta 4 | Yerel tarihin kaynakları | | Hafta 5 | Yerel tarih öğretiminin faydaları | | Hafta 6 | İlköğretim düzeyinde yerel tarih etkinliğinin düzenlenebilecek bazı çalışma alanları | | Hafta 7 | Yerel tarih etkinliği yapılmadan önce dikkat edilmesi gereken unsurlar | | Hafta 8 | Yerel tarih etkinliği sırasında ve sonrasında yapılacak çalışmalar ve bazı öğretim teknikleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yerel tarih öğretiminde kullanılabilecek bazı öğretim teknikleri | | Hafta 11 | Çalışma sonrası yapılabilecek olan etkinlikler | | Hafta 12 | Yerel tarih çalışmalarında kullanılabilecek çalışma yaprakları ve hazırlanması | | Hafta 13 | Yerel tarih öğretiminde öğretmenin karşılaşabileceği problemler | | Hafta 14 | Öğrencilerin bir yerel tarih konusu belirleyip hazırlaması ve sunumu | | Hafta 15 | Öğrencilerin bir yerel tarih konusu belirleyip hazırlaması ve sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/04/2017 | 1 | 40 | Kısa sınav | 12 | 01/05/2017 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 107 |
|