|
OMES302 | Sınıf Yönetimi | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Örgüt ve yönetim kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme Sınıf yönetimine ilişkin geleneksel ve modern yaklaşımları tanıyabilme. Sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve beceriler kazanabilme. Sınıf yönetiminin öğretmenler için neden önemli olduğunu açıklayabilme. Sınıf yönetiminde liderlik yapmanın ipuçları ilişkin bilgi verebilme. Sınıfta ortaya çıkması olası istenmeyen davranışları tanımada bilgi ve beceri sahibi olabilme. Sınıf içerisinde ortaya çıkabilecek çatışmaların yönetimine ilişkin yöntem ve teknik geliştirebilme.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklar | | | ÖK - 2 : | Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklar | | | ÖK - 3 : | Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptar | | | ÖK - 4 : | Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinir | | | ÖK - 5 : | İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olur | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimi, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, yeni bir döneme başlangıç, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam yaratma, sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Örgüt,Grup Ve Yönetim ,Yönetim Kuramları | | Hafta 2 | Kamu Yönetimi, Eğitim Nedir? Eğitim Yönetimi | | Hafta 3 | Okul Nedir?Okul Yönetimi | | Hafta 4 | Sınıf Nedir?Sınıf Yönetiminin Tanımı, Öğretimdeki Yeri Ve Önemi | | Hafta 5 | Sınıf Yönetiminin Özellikleri Ve Değişkenleri | | Hafta 6 | Sınıf Yönetimi Modelleri, Öğretmen Tipleri Disiplin | | Hafta 7 | Disiplin Nedir?Disiplin Modelleri | | Hafta 8 | Kural Nedir?Sınıfa Ve Okula Dayalı Kural Belirleme | | Hafta 9 | Sınıf İçi Kurallar | | Hafta 10 | Sınıf Ortamlarının Düzenlenmesi | | Hafta 11 | Öğretim Yöntemleri | | Hafta 12 | Öğretmen-Öğrenci İletişimi,Sınıfta Motivasyon, | | Hafta 13 | İstenmeyen Davranışlar, | | Hafta 14 | Sınıfta Çatışma,Çatışma Yönetimi,Anne Baba Tutumları | | Hafta 15 | Sınıfta Çatışma,Çatışma Yönetimi,Anne Baba Tutumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Karip E.2002;Sınıf Yönetimi (edt.: Emin KARİP), Regem Yayıncılık, Ankara | | 2 | Başar H.1996;Sınıf Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara | | 3 | Erdoğan İ.2000;Sınıf Yönetimi, Pegem Yayıncılık, İstanbul | | 4 | Nural E.2009;Sınıf Yönetimi Ders Notları, KTÜ, FEF, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/04/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/05/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 53 |
|