Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.muhfak.ktu.edu.tr/makina
Tel: +90 0462 377 2905
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OMES302Sınıf Yönetimi2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüEĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Örgüt ve yönetim kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme Sınıf yönetimine ilişkin geleneksel ve modern yaklaşımları tanıyabilme. Sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve beceriler kazanabilme. Sınıf yönetiminin öğretmenler için neden önemli olduğunu açıklayabilme. Sınıf yönetiminde liderlik yapmanın ipuçları ilişkin bilgi verebilme. Sınıfta ortaya çıkması olası istenmeyen davranışları tanımada bilgi ve beceri sahibi olabilme. Sınıf içerisinde ortaya çıkabilecek çatışmaların yönetimine ilişkin yöntem ve teknik geliştirebilme.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklar
ÖK - 2 : Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklar
ÖK - 3 : Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptar
ÖK - 4 : Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinir
ÖK - 5 : İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olur
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimi, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, yeni bir döneme başlangıç, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam yaratma, sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Örgüt,Grup Ve Yönetim ,Yönetim Kuramları
 Hafta 2Kamu Yönetimi, Eğitim Nedir? Eğitim Yönetimi
 Hafta 3Okul Nedir?Okul Yönetimi
 Hafta 4Sınıf Nedir?Sınıf Yönetiminin Tanımı, Öğretimdeki Yeri Ve Önemi
 Hafta 5Sınıf Yönetiminin Özellikleri Ve Değişkenleri
 Hafta 6Sınıf Yönetimi Modelleri, Öğretmen Tipleri Disiplin
 Hafta 7Disiplin Nedir?Disiplin Modelleri
 Hafta 8Kural Nedir?Sınıfa Ve Okula Dayalı Kural Belirleme
 Hafta 9Sınıf İçi Kurallar
 Hafta 10Sınıf Ortamlarının Düzenlenmesi
 Hafta 11Öğretim Yöntemleri
 Hafta 12Öğretmen-Öğrenci İletişimi,Sınıfta Motivasyon,
 Hafta 13İstenmeyen Davranışlar,
 Hafta 14Sınıfta Çatışma,Çatışma Yönetimi,Anne Baba Tutumları
 Hafta 15Sınıfta Çatışma,Çatışma Yönetimi,Anne Baba Tutumları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Karip E.2002;Sınıf Yönetimi (edt.: Emin KARİP), Regem Yayıncılık, Ankara
2Başar H.1996;Sınıf Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
3Erdoğan İ.2000;Sınıf Yönetimi, Pegem Yayıncılık, İstanbul
4Nural E.2009;Sınıf Yönetimi Ders Notları, KTÜ, FEF, Trabzon
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 04/04/2016 1 50
Dönem sonu sınavı 16 25/05/2016 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 8 16
Arasınav için hazırlık 3 1 3
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 2 4
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü53