|
SECF203 | Medya ve Psikoloji | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Haber ve tanıtımda, görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığının incelenmesi ve medya ve psikoloji arasındaki iletişim ve medyanın bireyler üzerindeki psikolojik yansımalarının tartışılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Görsel medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını yorumlar | | 1 | ÖK - 2 : | Yazılı medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını değerlendirir | | 1 | ÖK - 3 : | Görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığını karşılaştırır. | | 1 | ÖK - 4 : | Medya ve psikolojiyi ilişkilendirir. | | 1 | ÖK - 5 : | Haber ve tanıtımda psikoloji ve sosyal psikoloji verilerini yorumlar. | | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler, Türkiye'deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri, Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü, Medya etiği, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler üzerindeki olumsuz etkileri, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar ve ergenler üzerindeki olumlu etkileri. Medya estetiği ve psikoloji,Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri Medya ve şiddet ve Medyanın çocuklara karşı olan sorumluluğunu kapsayan bir derstir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Medya ve Medya Tarihi | | Hafta 3 | Medya ve Toplumsal İletişim | | Hafta 4 | Medya ve Toplumsal Etkileşim | | Hafta 5 | Medyanın varlık şartları ile işleyiş şartları | | Hafta 6 | Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü | | Hafta 7 | Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Türkiye'deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri | | Hafta 10 | Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler ve yetişkinler üzerindeki olumsuz etkileri | | Hafta 11 | Medya etiği | | Hafta 12 | Medya estetiği ve psikoloji | | Hafta 13 | Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri | | Hafta 14 | Medya ve şiddet | | Hafta 15 | Değerlendirmeler | | Hafta 16 | Final | | |
1 | Mutlu Binark ve Mine Gencel Bek. Eleştirel Medya Okur Yazarlığı ve Kuramsal Yaklaşımlar ve Uyguamalar, | | |
1 | Vedat Demir, Pınar Eraslan Yayınoğlu, İletişim Yansımaları Gerçekler ve Uygulamalar | | 2 | Armutçu, Emel (2008). Medya ve Aile İçi Şiddet ,Kolektif, Doğan Kitapçılık | | 3 | Giles, D. (2008). Media psychology. NJ: Lawrence Erlbaum Associates Inc., Publishers. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|