|
MIMB341 | Mimari Proje - V | 4+4+0 | AKTS:10 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MIMB242-Mimari Proje - IV dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Mimarlık Bölümü ilgili öğretim üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimari tasarımın kültür ve coğrafya ile bağlı bir olgu olduğunu vurgulamak. Mimari proje konusuyla kentsel bağlam ve çevre faktörlerinin karmaşık ilişkilerinin altını çizmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kültürel ve coğrafyasal gerçekliklere bağlı olarak mimari bir tasarım yapabilecekler. | 2,3,4,5,6,7,8 | 3,6 | ÖK - 2 : | kent coğrafyası, kent tipolojileri ve topoloji konuları hakkında çözümleme yapabilecekler. | 2,3,4,5,6,7,8 | 3,6 | ÖK - 3 : | sosyal ve fiziksel bağlamda mimari çevreyi eleştirebilecekler. | 6 | 3,6 | ÖK - 4 : | kent imar yönetmelikleri ile kendi projeleri arasında ilişki kurabilecekler. | 14 | 3,6 | ÖK - 5 : | bağlamı değerlendirme yoluyla bir projeyi tasarlamada yetkinleşmiş olabilecekler. | 2,3 | 3,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kuramsal donanıma ek olarak stüdyolarda kentsel analiz teknikleri; coğrafyasal ve kentsel topografya, topoloji ve tipolojiler konusunda bilgiler önem kazanır. Hologramlar, skeçler, ölçekli maketler gerek programın gerekse arsanın sosyal, ve fiziksel bağlamının çözümlenmesinde başvurulan gereçlerdir. Eleştirilerde kentsel dönüşüm fikri ve sosyal, kültürel ve kentsel yönetim etmenlerinin karşılıklı etkileşimleri, öğrencinin gerçek yaşamı anlaması, imar durumları ve bina yönetmelikleri konusunda bilgi sahibi olması için ana gündemi oluşturur. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje konularının duyurulması; ön bilgiler ve tartışmalar | | Hafta 2 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma | | Hafta 3 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi | | Hafta 4 | Yer görme; yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması | | Hafta 5 | İlk eskizler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar | | Hafta 6 | Alternatif çözümlerin üretilmesi | | Hafta 7 | Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi | | Hafta 8 | Geliştirme aşaması | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışması | | Hafta 10 | Yapısal sorunların aşılması | | Hafta 11 | Tesisat (su, elektrik, ısıtma, havalandırma, pis su açısından ve güvenlik açısından projenin gözden geçirilmesi | | Hafta 12 | Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi | | Hafta 13 | Projenin ölçeğini değiştirilmesi ve tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi. | | Hafta 14 | Malzeme, renk ve doku tashileri | | Hafta 15 | Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Steadman, P., The Geometry of Environment, An Introduction to Spatial Organization in Design, RIBA, Londra, 1971. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 4 | | Yıl içi çalışma | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | | 8 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2013 | 6 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 12 | 96 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 3 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 31 | 2 | 62 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 6 | 11 | 66 | Toplam Çalışma Yükü | | | 257 |
|