|
MBG4032 | Biyonanoteknoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba TOPAL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Biyonanoteknoloji, ilgili biyolojik ve kimyasal sorunların çözümünde ve tıp ve enerji için yeni yöntem ve araçların geliştirilmesinde nanoteknolojinin temellerini uygulayan yeni ortaya çıkan bir alandır. Nanoteknoloji, en az bir boyutu 1 ila 100 nanometre arasında olan madde ile maddeyi manipüle eden devrim niteliğindeki teknolojiyi ifade eder. Moleküler yapılar, kuantum olgusunun toplu malzemelerle karşılaştırıldığında önemli bir rol oynamaya başladığı bu ölçekte benzersiz özellikler sergiler. Biyonanoteknoloji, fotonik, kimya, biyoloji, biyofizik, nano tıp ve mühendisliğin birleşimini geliştiren, birbiriyle örtüşen çok disiplinli faaliyetleri tanımlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bu derste başarılı olan öğrenciler; Nanobiyolojide potansiyel yararları ve zorlukları hakkında bilgi sahibi olur,
| 1,4 | 1,5, | ÖK - 2 : | Bu derste başarılı olan öğrenciler; Nanobiyoloji ile ilgili temel kavram ve uygulamaları aktarabilecektir
| 3,4 | 1,5, | ÖK - 3 : | Bu derste başarılı olan öğrenciler; Nanobiyoloji alanında araştırma ve yeniliğe nerede ve nasıl başlanacağını bilir | 2,3 | 1,5, | ÖK - 4 : | Bu derste başarılı olan öğrenciler; hücresel olayların nanomateryal başarısını nasıl etkileyebileceğini analiz edebilir,
| 7,8 | 1,5, | ÖK - 5 : | Bu derste başarılı olan öğrenciler; Nanobiyoloji yapı taşlarını bilir | 1,2,3,4 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu yeni ders, öğrencileri biyomateryaller, tıp ve enerji alanlarında geniş uygulamalara sahip olan bu yeni gelişen alanla tanıştıracak.
Öğrenci şunları öğrenecektir: (1) nanoteknolojinin temelleri; (2) Nanoteknolojinin İlaç Dağıtımında Uygulanması (3) Doku Mühendisliği (4) Tıp; (5) Nanoyapılar |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Nanoteknolojiye Giriş | | Hafta 2 | Nanoteknolojiye Giriş | | Hafta 3 | Ilac Gönderim ve Doku Mühendisliğinde Nanoteknolojik Yaklaşımlar-I | | Hafta 4 | Ilac Gönderim ve Doku Mühendisliğinde Nanoteknolojik Yaklaşımlar-II | | Hafta 5 | Ilac Gönderim ve Doku Mühendisliğinde Nanoteknolojik Yaklaşımlar-III | | Hafta 6 | Nanoteknolojide Deneysel Teknikler | | Hafta 7 | Nanoteknolojide Deneysel Teknikler | | Hafta 8 | Nanoteknolojinin Tip Alanındaki Uygulamaları | | Hafta 9 | Nanoteknolojinin Tip Alanındaki Uygulamaları | | Hafta 10 | Nanoteknolojinin Tip Alanındaki Uygulamaları | | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Final | | |
1 | Tuan Vo-Dinh, 2018, Nanotechnology in Biology and Medicine,CRC Press/Taylor & Francis Group,
ISBN: 1439893780,978-1-4398-9378-4
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/04/2024 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 15 | 03/06/2024 | 1 | 50 | Sunum | 11 | 03/05/2024 | 2 | 20 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|