|
MBG4022 | İmmünoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Cihan İNAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel immünolojik kavramları tanıtmak, enfeksiyonlara karşı savunma ve hastalıklardan korunma mekanizmalarını öğretmek, serolojik tanı yöntemlerinin ve testlerinin uygulama becerilerini öğrencilere kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Temel immünoloji ile ilgili kavramları açıklar. | 1,2,3,8 | | ÖK - 2 : | Antijenler ve antikorlar ile ilgili testleri yapar ve sonuçları değerlendirir. | 1,2,3,8 | | ÖK - 3 : | Enfeksiyonlara karşı savunma sisteminin temel bağışıklık mekanizmalarını açıklar. | 1,2,3,8 | | ÖK - 4 : | Enfeksiyon Hastalıkları tanısı amacıyla Serolojik testleri uygular. | 1,2,3,8 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İmmünolojiye giriş, İmmün sistemin genel özellikleri, İmmün sistem bariyerleri, Doğuştan gelen bağışıklık, Kazanılmış bağışıklık, İmmün sistem elemanları, Antikor Yapısı ve B Hücresi Çeşitliliğinin Oluşumu, T Lenfositlerinin Gelişimi, İmmünolojik Hafıza ve Aşılama, Aşırı duyarlılık reaksiyonları, HIV ve AIDS |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İmmünolojiye giriş | | Hafta 2 | İmmün sistemin genel özellikleri | | Hafta 3 | İmmün sistem bariyerleri | | Hafta 4 | Doğuştan gelen bağışıklık | | Hafta 5 | Kazanılmış bağışıklık | | Hafta 6 | İmmün sistem elemanları | | Hafta 7 | İmmün sistem elemanları | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | İmmün sistem elemanları | | Hafta 10 | Antikor Yapısı ve B Hücresi Çeşitliliğinin Oluşumu | | Hafta 11 | T Lenfositlerinin Gelişimi | | Hafta 12 | İmmünolojik Hafıza ve Aşılama | | Hafta 13 | Aşırı duyarlılık reaksiyonları | | Hafta 14 | HIV ve AIDS | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Parham Peter, The Immun System, 4th Ed. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 8. hafta | | 30 | Yıl içi çalışma | 14 | 14. hafta | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16. hafta | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 3 | 45 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 140 |
|