|
MBG3028 | Biyoçeşitlilik | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Murat Erdem GÜZEL | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Genlerin, türlerin ve ekosistemlerin çeşitliliği, sürdürülebilirlikle ilgili olarak küresel anlamda çok büyük bir potansiyel sermaye zenginliği olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Biyoçeşitliliğin kaybedilmesi, küresel bir sorun olarak algılanmaktadır ve uluslararası kurallarla düzenlenmeye çalışılmaktadır. Özellikle dünya nüfusunun besin ihtiyaçları düşünüldüğünde, bitkisel kökenli genetik kaynaklar, gıda ve tarım için çok büyük önem taşımaktadır. Bu özelliklerin anlaşılması ve coğrafi bakış açısıyla yorumlanması dersin belli başlı amaçları arasındadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilecek, dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilecek | 5,6,10 | 1, | ÖK - 2 : | Adaptasyon, varyasyon, göç ve mutasyonun evrime nasıl yardım edeceğini özetleyebilecek | 5,6,10 | 1, | ÖK - 3 : | Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditleri özetleyebilecek | 5,6,10 | 1, | ÖK - 4 : | Nükleotidlerdeki sinonimus ve nonsinonimus yer değiştirmeleri bilebilecek | 5,6,10 | 1, | ÖK - 5 : | Filogenetik ağaç oluşturmayı bilebilecek | 5,6,10 | 1, | ÖK - 6 : | Protein ve DNA dizilerinde oluşan evrimsel değişiklikleri saptayabilecek | 5,6,10 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyosfer: Yeryüzünün canlı kaynakları, Biyolojik çeşitlilik: Genetik çeşitlilik, türler ve tür çeşitliliği, ekosistem çeşitliliği, yeryüzünde yaşamın çeşitliliği. Biyolojik çeşitliliğin anlamı (Adaptasyon, varyasyon, göç). Evrim ve biyolojik çeşitlilik , Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Karasal biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Biyosfer: Yeryüzünün canlı kaynakları | | Hafta 2 | Biyolojik çeşitlilik: Genetik çeşitlilik, türler ve tür çeşitliliği, ekosistem çeşitliliği, yeryüzünde yaşamın çeşitliliği. | | Hafta 3 | Biyolojik çeşitliliğin anlamı (Adaptasyon, varyasyon, göç).
| | Hafta 4 | Evrim ve biyolojik çeşitlilik | | Hafta 5 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Karasal biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış | | Hafta 6 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Denizel ve diğer akuatik ortamlarda biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış
| | Hafta 7 | Yeryüzünde biyolojik çeşitliliğin önemli olduğu alanların dağılışı ve beşeri faktörlerin etkisi
| | Hafta 8 | Bitki çeşitlilik merkezleri, kriterler ve bölgesel dağılış
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler-I
| | Hafta 11 | Nükleotidlerdeki yerdeğiştirmelerin biyoçeşitlilikte etkisi | | Hafta 12 | Filogenetik ağaç ve kullanım alanları
| | Hafta 13 | Protein ve DNA dizilerinde oluşan evrimsel değişiklikleri
| | Hafta 14 | Biyoçeşitlilik ve küresel ısınma
| | Hafta 15 | Küreselleşme, Türkiye ve biyolojik çeşitlilik
| | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Evrimsel Analiz, Scott freeman, palme yayınları | | |
1 | Prof. Dr. Ercüment ÇOLAK, Prof. Dr. Mustafa SÖZEN Evrim Ders Notları 2009 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 15 | 45 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 15 | 45 | Arasınav için hazırlık | 2 | 12 | 24 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 16 | 32 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|