|
MBG3025 | Moleküler Genetik Laboratuvarı | 0+0+2 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Selcen ÇELİK UZUNER | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere temel moleküler teknikleri öğretmeyi ve Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında öğrendiklerini modern yöntemlerle pekiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Laboratuvarda nükleik asitleri dikkatlice muamele edebilmeli ve izole edebilmeli | 2,4,6 | 4 | ÖK - 2 : | Nükleik asitleri analiz metotlarının prensiplerini bilmeli | 2,4,6 | 4 | ÖK - 3 : | Temel genetik laboratuvarı emniyet kurallarını bilmeli | 2,4,6 | 4 | ÖK - 4 : | Genetik araştırmaların dizaynında, analizinde ve yorumlanmasında eleştirel düşünce, bilimsel mantık, nicel akıl yürütme becerileri geliştirmeli | 2,4,6 | 3,4 | ÖK - 5 : | Modern moleküler biyoloji tekniklerinin kullanımını anlamalı ve açıklayabilmeli | 2,4,6 | 3,4 | ÖK - 6 : | Laboratuar sonuçlarını yazılı ve sözlü halde etkili ve verimli bir biçimde muhatabına aktarabilmeli | 2,4,6 | 4 | ÖK - 7 : | Biyomoleküllerin, hücresel proseslerin ve hastalıkların araştırılmasına temel moleküler biyoloji laboratuvarı bilgilerini uygulayabilmeli | 2,4,6 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Karyotipleme, Mitoz/Mayosis, Hayvan dokuları, Soy ağacı çizimleri, DNA izolasyonu, PCR, QPCR ve agaroz jel elektroforezi, Drosophila ile monohibit ve dihibrit çaprazlama, Mitokondri ve kültür hücrelerinde çekirdek floresan boyama |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Karyotipleme - Kromozomal bantlama teknikleri | | Hafta 2 | Karyotipleme - Kromozomal bantlama teknikleri | | Hafta 3 | Karyotipleme - Kromozomal bantlama teknikleri | | Hafta 4 | Mitoz ve Mayoz | | Hafta 5 | Hayvansal Dokular | | Hafta 6 | Barr Cisimciğinin Gözlenmesi | | Hafta 7 | Pedigri Çizimi - Genetik Danışmanlık Uygulaması | | Hafta 8 | Pedigri Çizimi - Genetik Danışmanlık Uygulaması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | RNA izolasyonu ve QPCR uygulama (gen ekspresyonu ve/veya kopya sayısı varyasyonu) | | Hafta 11 | RNA izolasyonu ve QPCR uygulama (gen ekspresyonu ve/veya kopya sayısı varyasyonu) | | Hafta 12 | Gen susturulması | | Hafta 13 | Drosophilada politen kromozomlar | | Hafta 14 | Drosophila ile monohibrit ve dihibrit çaprazlama ve sonuçların istatistiksel analizi | | Hafta 15 | DNA parmak izi analizinin yapılması | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Thomas L Mertens and Robert L. Hammersmith, Genetics Laboratory Investigations (13th Edition), Printice Hall, New Jersey, USA, 2006, ISBN: 0-15-019330-5 | | 2 | Watson, James D., Tania A. Baker, Stephen P. Bell, and Alexander Gann (2007), Molecular Biology of the Gene. Sixth Edition. San Francisco, CA: Benjamin Cummings | | |
1 | Molecular Biology Laboratory Notes, Belduz vd. 2008, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 16 | 32 | Kısa sınav | 1 | 10 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 158 |
|