|
MBG3001 | Moleküler Genetik | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Selcen ÇELİK UZUNER | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı organizmaların genetik bilgilerinin temeli olan nükleik asit moleküllerinin özelliklerini anlamak, prokaryotik ve ökaryotik organizmalarda kromozom organizasyonunu ve paketlenmesini anlamak, prokaryotik ve ökaryotik organizmaların çoğalma ve gen ekspresyonu için gerekli olan işlemleri (örneğin DNA replikasyonu, transkripsiyonu ve translasyonun) nasıl gerçekleştirdiğini anlamak ve karşılaştırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Moleküler biyoloji ve genetik biliminin temel yapı taşı olan nükleik asitlerin özelliklerini öğrenme. | 11,12 | 1 | ÖK - 2 : | Prokaryot ve ökaryot organizmalarda kromozom organizasyonunu ve hücre bölünmesi sırasında gerçekleşen DNA replikasyonun temellerini kavrayabilme. | 11,12 | 1 | ÖK - 3 : | Prokaryot ve ökaryot organizmalarda gen anlatımı aşamalarını anlama, transkripsiyon ve translasyon mekanizmalarınının ortak ve organizmaya özgün aşamalarını kavrama ve karşılaştırabilme. | 11,12 | 1 | ÖK - 4 : | Moleküler mekanizmaları şekil üzerinden kavrayabilme, verilen mekanizmayı şekil ile ifade edebilme. | 11,12 | 1 | ÖK - 5 : | Temel bilgileri kullanarak mevcut problemler konusunda çıkarımlar yapabilme, çıkarımları bilimsel verilere dayanarak tartışabilme. | 11,12 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Genel Bilgiler, DNA, transkripsiyon, translasyon, prokaryotlarda gen ekspresyonu; ökaryotlarda gen ekspresyonu, Mutasyonlar ve DNA onarımı, Gelişimsel Genetik, Kanser, Nörogenetik, Epigenetik, Gen tedavisi, DNA Adli Bilimi, Rekombinant DNA teknolojisi ve genetik mühendisliği, Omikler |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genetik Şifre ve Transkripsiyon | | Hafta 2 | Translasyon ve Proteinler | | Hafta 3 | Mutasyonlar - DNA onarımı ve Transpozisyon | | Hafta 4 | Prokaryotlarda gen ifadesi | | Hafta 5 | Ökaryotlarda gen ifadesi | | Hafta 6 | Gelişim Genetiği | | Hafta 7 | Kanser | | Hafta 8 | Kantitatif Genetik | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Nörogenetik | | Hafta 11 | Epigenetik | | Hafta 12 | Gen tedavisi | | Hafta 13 | DNA Adli Tıbbı | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genetik Mühendisliği ve Omik Teknolojisi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Genetik Kavramlar, Klug, Cummings, Spencer, Palladino. / On birince Baskıdan Çeviri, Editörler: Sibel Sümer, Leyle Açık ve Münir Tuncer, Palme Yayınevi, 2018 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 30 | Yıl içi çalışma | 10 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 65 |
|