Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://sehircilik.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3774075
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SEHL5061Planlama Pratikleri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Dilek BEYAZLI
Diğer Öğretim ÜyesiBÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Seçilecek bir bölgede, bölgenin, kentte kentin/kent parçasının niteliğine bağlı olarak mevcut durumlarının irdelenmesi ve geleceğe ilişkin kestirimlerin yapılarak gelişme/sektörel gelişme stratejilerin belirlenmesine yönelik bilgi birikiminin arttırılması, planlama veya tasarım teknikleri ve yöntemlerinde farklı yaklaşımlarla sonuca gitme becerilerinin geliştirilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : farklı planlama yaklaşımlarını kullanabilecekler3,43,5,
ÖK - 2 : farklı disiplinler açısından soruna bakılabilecekler, plan yapma-uygulama süreçlerini ilişkilendirebilecekler, uygulama politika ve stratejilerini ortaya koyabilecekler3,43,6,
ÖK - 3 : yaşanabilirlik ölçütlerini tanımlayabilecekler, çalışma konusu-mekanı ile bağlantısını kurabilecekler, kararlarının çevresel ve sosyal etkilerini sorgulayabilecekler3,43,5,
ÖK - 4 : ileri analiz, sentez, karar tekniklerini kullanabilecekler3,43,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğrenci sayısı ve farklı disiplinden gelen öğrenci kompozisyonu doğrultusunda saptanacak olan proje konusu kapsamında bölge, metropoliten bölge, kent ya da kent parçası ölçeğinde gelişim amaçları doğrultusunda doğal ve yapılanmış fiziksel çevre, sosyo-ekonomik, idari ve hukuki veriler doğrultusunda farklı disiplinlerdeki sektörel, mekansal ve nüfus projeksiyonların yapılarak geleceğe yönelik kestirimler ve amaçların katılımcı bir yaklaşımla birlikte değerlendirilmesi ile gelişme stratejilerinin saptanması; Alternatifli Gelişim Şemaları ve planlama kararlarının ya da tasarım projelerinin kapsayan açıklayıcı bir raporla birlikte tamamlanması; Sonuç ürünlerin değerlendirilmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje konularının duyurulması; ön bilgiler ve tartışmalar.
 Hafta 2Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma.
 Hafta 3Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi.
 Hafta 4Yer Görme; yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması.
 Hafta 5İlk öneriler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar.
 Hafta 6Alternatif çözümlerin üretilmesi.
 Hafta 7Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi.
 Hafta 8Seçilen alternatifin geliştirilmesi, stüdyo çalışması
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Stüdyo çalışması
 Hafta 11Stüdyo çalışması
 Hafta 12Stüdyo çalışması
 Hafta 13Stüdyo çalışması
 Hafta 14Projenin ölçeğine bağlı olarak tüm çevresel, işlevsel, ve diğer sorunların gözden geçirilmesi
 Hafta 15Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar.
 Hafta 16Finav Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kentsel Alanlar Planlaması ve Tasarımı
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 3 20
Yıl içi çalışma 12 6 20
Dönem sonu sınavı 16 3 60
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı