|
SEHL5023 | Kentsel Koruma Kuramı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Sanem ÖZEN TURAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kentsel koruma alanındaki farklı kuramsal yaklaşımları karşılaştırmalı olarak irdelemek, kentsel korumanın yasal ve yönetsel çerçevesini kavramak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kentsel koruma alanındaki farklı kuramsal yaklaşımları karşılaştırmalı olarak irdeleyecekler | 1 | 1 | ÖK - 2 : | kentsel korumanın yasal ve yönetsel çerçevesini kavrayacaklar | 4,5 | 5 | ÖK - 3 : | Koruma felsefesi, koruma kuramları aracılığıyla koruma bilinci kazanacaklar. | 4 | 6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kentsel koruma düşüncesinin ortaya çıkışı ve temelleri, Kentsel koruma anlayışının gelişim süreci, karşı eleştiriler, Kentsel koruma-turizm ilişkisi, Kentsel koruma- kentsel gelişme ilişkisi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kültür, kültür mirası, kültürel süreklilik | | Hafta 2 | Kentsel koruma kavramı; neyi, niçin korumalıyız | | Hafta 3 | Kentsel korumaya ilişkin yasal mevzuat | | Hafta 4 | Bütünleşik kentsel koruma yaklaşımı ve ilkeleri | | Hafta 5 | Koruma uygulamalarındaki paydaşlar | | Hafta 6 | Farklı ülkelerin kültürel mirasa ilişkin finansman şemaları | | Hafta 7 | Ülkemizin kültürel mirasa ilişkin finansman şeması | | Hafta 8 | Finansman şemalarının karşılaştırmalı değerlendirmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kültürel mirası değerleme yöntemleri | | Hafta 11 | Kültürel mirası değerleme yöntemleri | | Hafta 12 | Öğrenci sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Genel değerlendirme | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Jokilehto, J. A History of Architectural Conservation, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1999. | | 2 | UNESCO Universal Declaration on Cultural Diversity, 2001. | | 3 | Madran, E. ve N.Özgönül (Ed.), International Documents Regarding the Preservation Cultural and Natural Heritage, ODTÜ Mimarlık Fak. yay., Ankara 1999. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/2019 | 3 | 30 | Sunum | 12 13 14 | 05/12/2019 12/12/2019 19/12/2019 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/01/2020 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 6 | 30 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 3 | 3 | 9 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 8 | 40 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 211 |
|