Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://sehircilik.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3774075
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SEHL7360Phronesis in Planning3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Gökhan Hüseyin ERKAN
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Phronetik Planlama Araştırmaları'nın felsefi, kuramsal, metodolojik ve ampirik bilgisini öğretmek
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Fen Bilimleri ile Doğa Bilimlerinde yöntembilim farklılıklarını kavrar1,2,3,45,
ÖK - 2 : Niteliksel araştırmalarda yoğun veri çözümlemesi yapabilir1,2,3,45,
ÖK - 3 : Örnek olay araştırması gerçekleştirebilir1,2,3,46,
ÖK - 4 : Bilimin felsefi altyapısı ve toplumsal yansımaları hakkında tartışmalar yapabilir1,2,3,45,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bilim felsefesi, Aristocu bilgi erdemleri (episteme, techne, phronesis), phronetic planning reserch; mekânsal planlamada güç ve rasyonalite, örnek olay araştırmaları, metodolojik çoğulluk
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilimsel araştırmaya giriş
 Hafta 2Bilim felsefesinde klasik yaklaşımlar
 Hafta 3Sosyal araştırmalarda gerçekçi ve eleştirel yaklaşımlar
 Hafta 4Doğa bilimleri ve sosyal bilimlerde özne nesne ilişkisi
 Hafta 5Bilim Savaşları: phronetik araştırmalara giriş
 Hafta 6Phronetik araştırmanın temelleri: Aristo?nun üç erdemi
 Hafta 7Phronetik araştırmanın temelleri: Makyavelist real rasyonaliteye karşı Habermasçı iletişimsel rasyonalite
 Hafta 8Phronetik araştırmanın temelleri: Örnek olay
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Uygulamalı phronesis: örnek olaylar
 Hafta 11Öğrenci sunumu
 Hafta 12Öğrenci sunumu
 Hafta 13Öğrenci sunumu
 Hafta 14Öğrenci sunumu
 Hafta 15Eleştirinin eleştirisi: phronesisi yeniden düşünmek
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Flyvbjerg, Bent. (2001a) Making Social Science Matter. Why social inquiry fails and how it can succeed again. (trans) Steven Sampson. Cambridge University Press.
 
İlave Kaynak
1Flyvbjerg, Bent., Landman, Todd., Schram, Sanford. (eds) (2012a). Real Social Science: Applied Phronesis. 1st ed. Cambridge University Press.
2Sayer, Andrew. (2003) Method in Social Science. A realist approach. 2nd Edition. Routledge. Taylor and Francis e-library edition.
3Yin, R.K. (2003) Case Study Research. Design and Methods. 3rd ed. Applied Social Research Series; v. 5. SAGE Publications.
4Aristotle. 1881. The Nikomachean Ethics of Aristotle. trs. F.H.Peters. Oxford.
5Aristoteles. 2014. Nikomakhos'a Etik. çev. Zeki Özcan. Sentez Yayıncılık.
6Gerring, J. (2006) Case Study Research. Principles and Practices. Cambridge University Press
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Yıl içi çalışma 9 18/04/2024 1 30
Sözlü sınav 9 25/04/2024 20
Sunum 15 25/05/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 10 30
Sınıf dışı çalışma 10 10 100
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 1 2
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 2 24
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 12 1 12
Diğer 2 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü196