|
SEHL7360 | Phronesis in Planning | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Hüseyin ERKAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Phronetik Planlama Araştırmaları'nın felsefi, kuramsal, metodolojik ve ampirik bilgisini öğretmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Fen Bilimleri ile Doğa Bilimlerinde yöntembilim farklılıklarını kavrar | 1,2,3,4 | 5, | ÖK - 2 : | Niteliksel araştırmalarda yoğun veri çözümlemesi yapabilir | 1,2,3,4 | 5, | ÖK - 3 : | Örnek olay araştırması gerçekleştirebilir | 1,2,3,4 | 6, | ÖK - 4 : | Bilimin felsefi altyapısı ve toplumsal yansımaları hakkında tartışmalar yapabilir | 1,2,3,4 | 5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilim felsefesi, Aristocu bilgi erdemleri (episteme, techne, phronesis), phronetic planning reserch; mekânsal planlamada güç ve rasyonalite, örnek olay araştırmaları, metodolojik çoğulluk |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimsel araştırmaya giriş | | Hafta 2 | Bilim felsefesinde klasik yaklaşımlar | | Hafta 3 | Sosyal araştırmalarda gerçekçi ve eleştirel yaklaşımlar | | Hafta 4 | Doğa bilimleri ve sosyal bilimlerde özne nesne ilişkisi | | Hafta 5 | Bilim Savaşları: phronetik araştırmalara giriş | | Hafta 6 | Phronetik araştırmanın temelleri: Aristo?nun üç erdemi | | Hafta 7 | Phronetik araştırmanın temelleri: Makyavelist real rasyonaliteye karşı Habermasçı iletişimsel rasyonalite | | Hafta 8 | Phronetik araştırmanın temelleri: Örnek olay | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Uygulamalı phronesis: örnek olaylar | | Hafta 11 | Öğrenci sunumu | | Hafta 12 | Öğrenci sunumu | | Hafta 13 | Öğrenci sunumu | | Hafta 14 | Öğrenci sunumu | | Hafta 15 | Eleştirinin eleştirisi: phronesisi yeniden düşünmek | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Flyvbjerg, Bent. (2001a) Making Social Science Matter. Why social inquiry fails and how it can succeed again. (trans) Steven Sampson. Cambridge University Press. | | |
1 | Flyvbjerg, Bent., Landman, Todd., Schram, Sanford. (eds) (2012a). Real Social Science: Applied Phronesis. 1st ed. Cambridge University Press. | | 2 | Sayer, Andrew. (2003) Method in Social Science. A realist approach. 2nd Edition. Routledge. Taylor and Francis e-library edition. | | 3 | Yin, R.K. (2003) Case Study Research. Design and Methods. 3rd ed. Applied Social Research Series; v. 5. SAGE Publications. | | 4 | Aristotle. 1881. The Nikomachean Ethics of Aristotle. trs. F.H.Peters. Oxford. | | 5 | Aristoteles. 2014. Nikomakhos'a Etik. çev. Zeki Özcan. Sentez Yayıncılık. | | 6 | Gerring, J. (2006) Case Study Research. Principles and Practices. Cambridge University Press | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | 18/04/2024 | 1 | 30 | Sözlü sınav | 9 | 25/04/2024 | | 20 | Sunum | 15 | 25/05/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 10 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 10 | 100 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 12 | 1 | 12 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 196 |
|