|
SEHL7320 | Kentsel Korumanın Ekonomisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Sanem ÖZEN TURAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kentsel koruma yasal mevzuatının gelişim sürecini incelenmesi, ülkemizde ve dünyada kentsel korumaya ilişkin finansman kaynaklarının ve işleyiş şemalarının karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi, koruma uygulamalarında kullanılabilecek değerleme yöntemlerini karşılaştırmalı olarak irdelenmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kentsel korumada yasal mevzuatın gelişimini tanımlayabilecek | 2,3,7 | 5,6, | ÖK - 2 : | Bütünleşik kentsel koruma yaklaşımının paydaşlarını, kavram ve aşamalarını ayırt edebilecek | 2,3,7 | 5,6, | ÖK - 3 : | Farklı ülkelerin koruma uygulamalarındaki finansman kaynaklarını ve işleyiş şemalarını karşılaştırabilecek | 2,3,7 | 5,6, | ÖK - 4 : | Tarihi çevre koruma konusunda farklı değerleme yöntemlerini karşılaştırabilecek | 2,3,7 | 5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bütünleşik koruma yaklaşımı, Kentsel korumanın yasal mevzuatı, Koruma uygulamalarındaki paydaşlar, Farklı ülkelerden koruma finansman şemaları, Kültürel mirası değerleme yöntemleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kültür, kültür mirası, kültürel süreklilik | | Hafta 2 | Kentsel koruma kavramı; neyi, niçin korumalıyız | | Hafta 3 | Kentsel korumaya ilişkin yasal mevzuat | | Hafta 4 | Bütünleşik kentsel koruma yaklaşımı ve ilkeleri | | Hafta 5 | Koruma uygulamalarındaki paydaşlar | | Hafta 6 | Farklı ülkelerin kültürel mirasa ilişkin finansman şemaları | | Hafta 7 | Ülkemizin kültürel mirasa ilişkin finansman şeması | | Hafta 8 | Finansman şemalarının karşılaştırmalı değerlendirmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kültürel mirası değerleme yöntemleri | | Hafta 11 | Kültürel mirası değerleme yöntemleri | | Hafta 12 | Öğrenci sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Genel değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Rypkema, D. D., 2008, The Economics of Historic Preservation: A Community Leader's Guide, National Trust for Historic Preservation, Washington | | 2 | Lichfield, N., 2009, Economics in Urban Conservation, Cambridge University Press, New York | | 3 | Rizzo, I., Mignosa, A., 2013, Handbook on the Economics of Cultural Heritage, Edward Elgar Publishing, Massachusetts | | |
1 | 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu (RG: 18113, 1983) | | 2 | Özen Turan, S., 2009, Bütünleşik Kentsel Koruma ve Ekonomisi: Trabzon Kenti Modeli, KTü Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 30/4/2021 | 3 | 30 | Sunum | 12 13 14 | 21/5/2021 28/5./2021 4/6/2021 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/6/2021 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 20 | 3 | 60 | Proje | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|