|
SEHL7311 | Engellilere Yönelik Kentsel Tasarım ve Planla | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Yelda AYDIN TÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Engelli insanlar için engelsiz kentsel alanlar ve mekanların tanımlanması, planlanması ve tasarımı. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Engellilere yönelik kavramları tanımlayabilecekler | 5,6 | 1,3 | ÖK - 2 : | Engellilere yönelik kent planlama ve tasarım kriterlerine uygun planlama ve tasarım yapabilecekler | 5,6 | 3 | ÖK - 3 : | kent planlama sürecinde engellilerin yeri ve önemini anlayıp yorumlayabilecekler | 5,6 | 1,3 | ÖK - 4 : | Kentsel işlev alanlarının planlanması ve tasarımında,engelsiz fiziksel çevreler oluşturmak , mevcut çevrelerin niteliğini iyileştirmek erişebilirliğini artırmaya yönelik ilkeler ve kurallara uygun kentsel açık alanlar planlayıp tasarlayabilecekler | 5,6 | 3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kentte yaşayan tüm insanları başkalarının yardımına gerek duymadan kent yaşamı ve aktiviteleri ile bütünleştirilmesine yönelik tasarım ilkeleri ve uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Engelli tanımı, engellilik sebepleri ve türleri,Engelli olmanın sosyal ve psikolojik etkileri,
Engellilerin karşılaştıkları sorunlar | | Hafta 2 | Kent-kentsel dış mekanlar,Ergonomi, erişilebilirlik/ulaşılabilirlik,Fiziksel çevre düzenlemeleri ile ilgili engellilerin yasal hakları ve mevzuatlar (Dünya ve Türkiye örnekleri) | | Hafta 3 | Evrensel tasarım,Kent planlaması ve kentsel tasarım,Engellilere yönelik kentsel tasarım ve planlama kriterleri,Konut alanları,Kentsel çalışma alanları,Rekreasyon alanları,Kentsel donatılar
| | Hafta 4 | *Ulaşım (yaya ve taşıt yolları)
*Otoparklar
*Bina girişleri
*Rampa ve merdivenler
*Duraklar
| | Hafta 5 | Engellilere yönelik Dünya?da gerçekleştirilen kentsel çalışmalar
Engellilere yönelik Türkiye?de gerçekleştirilen kentsel çalışmalar | | Hafta 6 | Genel değerlendirme | | Hafta 7 | Alan çalışması | | Hafta 8 | Alan çalışması-devam | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışma | | Hafta 10 | Alan çalışması-devam | | Hafta 11 | Alan çalışması-devam | | Hafta 12 | Alan çalışması-devam | | Hafta 13 | Alan çalışması-devam | | Hafta 14 | Alan çalışması-devam | | Hafta 15 | Alan çalışması-devam | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Barnett, J.,1974; Urban Design As Public Policy?, Architectural Record Books, New York. | | 2 | Bentley, A., Mcglyn, M.,1985; Responsive Environments. A Manual For Designers, Butterworth-Heinemann | | 3 | Carmona, M., Heath, T., Oc, T., and Tiesdell, S., 2004; Public Places, Urban Spaces,Architectural Pres, Burlington. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | 20/11/2012 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 11 | 55 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 201 |
|