Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://sehircilik.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3774075
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SEHL7311Engellilere Yönelik Kentsel Tasarım ve Planla3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Yelda AYDIN TÜRK
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Engelli insanlar için engelsiz kentsel alanlar ve mekanların tanımlanması, planlanması ve tasarımı.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Engellilere yönelik kavramları tanımlayabilecekler 5,61,3
ÖK - 2 : Engellilere yönelik kent planlama ve tasarım kriterlerine uygun planlama ve tasarım yapabilecekler5,63
ÖK - 3 : kent planlama sürecinde engellilerin yeri ve önemini anlayıp yorumlayabilecekler5,61,3
ÖK - 4 : Kentsel işlev alanlarının planlanması ve tasarımında,engelsiz fiziksel çevreler oluşturmak , mevcut çevrelerin niteliğini iyileştirmek erişebilirliğini artırmaya yönelik ilkeler ve kurallara uygun kentsel açık alanlar planlayıp tasarlayabilecekler5,63
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kentte yaşayan tüm insanları başkalarının yardımına gerek duymadan kent yaşamı ve aktiviteleri ile bütünleştirilmesine yönelik tasarım ilkeleri ve uygulamaları.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Engelli tanımı, engellilik sebepleri ve türleri,Engelli olmanın sosyal ve psikolojik etkileri, Engellilerin karşılaştıkları sorunlar
 Hafta 2Kent-kentsel dış mekanlar,Ergonomi, erişilebilirlik/ulaşılabilirlik,Fiziksel çevre düzenlemeleri ile ilgili engellilerin yasal hakları ve mevzuatlar (Dünya ve Türkiye örnekleri)
 Hafta 3Evrensel tasarım,Kent planlaması ve kentsel tasarım,Engellilere yönelik kentsel tasarım ve planlama kriterleri,Konut alanları,Kentsel çalışma alanları,Rekreasyon alanları,Kentsel donatılar
 Hafta 4*Ulaşım (yaya ve taşıt yolları) *Otoparklar *Bina girişleri *Rampa ve merdivenler *Duraklar
 Hafta 5Engellilere yönelik Dünya?da gerçekleştirilen kentsel çalışmalar Engellilere yönelik Türkiye?de gerçekleştirilen kentsel çalışmalar
 Hafta 6Genel değerlendirme
 Hafta 7Alan çalışması
 Hafta 8Alan çalışması-devam
 Hafta 9Yarıyıl içi çalışma
 Hafta 10Alan çalışması-devam
 Hafta 11Alan çalışması-devam
 Hafta 12Alan çalışması-devam
 Hafta 13Alan çalışması-devam
 Hafta 14Alan çalışması-devam
 Hafta 15Alan çalışması-devam
 Hafta 16Yarıyıl sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Barnett, J.,1974; Urban Design As Public Policy?, Architectural Record Books, New York.
2Bentley, A., Mcglyn, M.,1985; Responsive Environments. A Manual For Designers, Butterworth-Heinemann
3Carmona, M., Heath, T., Oc, T., and Tiesdell, S., 2004; Public Places, Urban Spaces,Architectural Pres, Burlington.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Yıl içi çalışma 9 20/11/2012 1,5 50
Dönem sonu sınavı 16 15/01/2013 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 3 1 3
Arasınav 2 1 2
Ödev 5 11 55
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 1 12
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü201