|
SEHL7350 | Kamusal Mekan ve Toplumsal Cins. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YILMAZ BAYRAM | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kent planlama ve tasarım süreçlerinde toplumsal cinsiyet olgusunun yerinin ve öneminin kavratılması, kamusal mekanların toplumsal cinsiyet konuları bağlamında inceleyebilme yeteneğinin kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Toplumsal cinsiyet kavramı ve kamusal mekan etkileşimini analiz edebilme becerisi kazanabilecek. | 3,5,7 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Toplumsal cinsiyete Sistematik Yaklaşım Politikalarının kentsel donatılar ve kamusal mekan ile ilişkilerini açıklayabilecek. | 3,5,7 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Kent planlama sürecinde kadınlar başta olmak üzere farklı kullanıcı gruplarını dikkate alan politikalar üretebilecek. | 3,5,7 | 1,5,6, | ÖK - 4 : | Her hangi bir kent parçasında toplumsal cinsiyet konularını dikkate alan kamusal mekan tasarımı yapabilecek. | 3,5,7 | 1,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Toplumsal cinsiyet kavramı çerçevesinde farklı kullanıcı gruplarının (yaşlılar, engelliler, çocuklar, vb.) durumu ve kent planlama ve tasarım süreçlerindeki yeri. Farklı ölçeklerde kamusal mekanların toplumsal cinsiyet bağlamında irdelenmesi. Toplumsal Cinsiyete Sistematik Yaklaşım Politikalarının kentsel mekana etkileri. Avrupa Kentsel Şartı ve kentsel donatıların toplumsal cinsiyet bağlamında değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş; amaç, kapsam ve genel işleyiş | | Hafta 2 | Kamusal mekan tanımları ve toplumsal cinsiyet kavramı | | Hafta 3 | Kamusal mekanda toplumsal cinsiyet konuları ve Toplumsal Cinsiyete Sistematik Yaklaşım Politikaları | | Hafta 4 | Avrupa Kentsel Şartı, Toplumsal Cinsiyete Sistematik Yaklaşım Politikaları ve kentsel donatı ilişkileri | | Hafta 5 | Kentsel ulaşım politikalarında toplumsal cinsiyet konuları | | Hafta 6 | Yaya mekanı tasarımında toplumsal cinsiyet konuları | | Hafta 7 | Konut politikaları ve konut yakın çevresi tasarımında toplumsal cinsiyet konuları | | Hafta 8 | Rekreasyon ve toplumsal cinsiyet konuları | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | İlgi alanlarına bağlı olarak ödev konularının belirlenmesi | | Hafta 11 | Kentsel açık ve yeşil alan tasarımında toplumsal cinsiyet konuları | | Hafta 12 | Kentsel güvenlik ve toplumsal cinsiyet konuları | | Hafta 13 | Ödev hakkında değerlendirme | | Hafta 14 | Sunum | | Hafta 15 | Derse ilişkin genel değerlendirmeler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Greed, C. H., 1994, Women and Planning Creating Gendered Realities, Routledge, London | | |
1 | Greed, C. H., 1999, Social Town Planning, Routledge, London | | 2 | Alkan, A., 2005, Yerel Yönetimler ve Cinsiyet-Kadınların Kentte Görünmez Varlığı, Dipnot Yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/11/2023 | 1 | 30 | Sunum | 14 | 05/01/2024 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | Toplam Çalışma Yükü | | | 173 |
|