|
CEV5090 | Türkiyenin Çevre Sorunları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇEVRE BİLİMLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Lisansüstü öğrencilere Türkiyenin önemli çevre sorunlarını ve bu sorunların önlenmesi konusunda gerekli bilgileri vermektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | çevre sorunlarının önemini kavramalı | 3,5,10 | 1,6 | ÖK - 2 : | başlıca kirlilk çeşitlerini tanımlamalı ve açıklayabilmeli | 3,5 | 1,6 | ÖK - 3 : | enerji ve çevre kirliğinin ilişkisini açıklayabilmeli | 3,5,10 | 1,6 | ÖK - 4 : | çevre korumanın önemini kavramalı | 3,5,10 | 1,6 | ÖK - 5 : | çevre kirliğinin önlenmesi yöntemlerini kavramalı ve açıklamalı | 3,5,8,10 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş ve tanımlamalar. Hava kirliliği. Toprak kirliliği. Gürültü kirliliğiRadyoaktif kirlilik, Katı atıklar. Pestititler. Su ve Deniz kirliliği. Enerji ve çevre kirliliği. Flora ve fauna. Çevrenin korunması ve çevre kirliliğinin önlenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, tanımlamalar ve genel kavramlar.
| | Hafta 2 | Hava kirliliği ve sebepleri. | | Hafta 3 | Hava kirliliğinin insan ve çevreye etkileri. | | Hafta 4 | Türkiye?nin hava kirliği.
| | Hafta 5 | Su kirliliği ve sebepleri. | | Hafta 6 | Su kirliliğinin insan ve çevreye etkileri. | | Hafta 7 | Türkiye'nin su kirliği. | | Hafta 8 | Toprak kirliliği ve sebepleri. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Toprak kirliliğinin insan ve çevreye etkileri. | | Hafta 11 | Türkiye'nin toprak kirliği. | | Hafta 12 | Katı atık problemi ve kaynağı. | | Hafta 13 | Katı atıkların çevresel etkileri. | | Hafta 14 | Pestititler ve çevresel etkileri. | | Hafta 15 | Gürültü ve gürültünün çevresel etkileri. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Korkmaz, S. 2005; Türkiye'nin Çevre Sorunları Ders Notları, KTÜ Trabzon. | | 2 | Türkiye Çevre Vakfı, 1998; Türkiye'nin Çevre Sorunları, 464 s., TÇV Yayını, nkara. | | |
1 | Kışlalıoğlu, M. , Berkes, F. 1985; Ekoloji ve Çevre Bilimleri, TÇV Yayını, Ankara. | | 2 | Topbaş, M. T. , Bromi, A. R. , Karaman, R. 1998; Çevre Kirliliği, TC Çevre Bakanlığı Yayını, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 9/11/2012 | 2 | 30 | Ödev | 14 | 23/12/2013 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 6/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 10 | 100 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 10 | 3 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|