Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://ceng.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3773157
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BIL5090Paralel Süreçleme3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Genal amaçlı paralel süreçleme ve paralel programlama yaklaşımları hakkında bilgi vermektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : paralel bilgisayar modellerini değerlendirebilir ve modern bilgisayarların ayrıntılarını verebilir.1,3,4,5,8,9,10,11,12,14,151
ÖK - 2 : problemleri paralelleştirebilir ve paralel programlamadaki zorlukları açıklayabilir.1,3,4,5,7,8,9,12,131
ÖK - 3 : hesaplama modellerini, problem açılımını ve problem çözme metodolojilerini açıklayabililir, ve paralel uygulamaları değerlendirebilir.1,3,4,5,7,8,9,10,11,13,14,151,3
ÖK - 4 : iş ve veri yönetim tekniklerini paralel programlama için uygulayabilir.2,3,4,5,7,8,9,101
ÖK - 5 : genel amaçlı paralel hesaplamalar için haberleşme stratejilerini belirleyebilir.2,3,4,5,7,8,9,151,3
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Paralel süreçlemeye giriş, Paralel bilgisayar mimarileri, Paralel modeller; PRAM, UMA, NUMA, COMA, ve PVM modelleri. Senkron paralel modeller. Senkronizasyon ve haberleşme primitifleri. Problemlerin paralelleştirilmesi; Problemden kaynaklana zorluklar. Problem açılımı; domain ve algoritmik açılım. Paralel problem çözme metodolojileri. SAMD modeli. Paralel program gerçeklemelerinin değerlendirilmesi. Hesaplama modelleri; veri sürülen ve istek modeller. İş yönetimi. Veri yönetimi. Sistem iletişimi ve ağ modelleri; konfigürasyonlar. Haberleşme stratejileri. Yönlendirme ve fazlalık mesajların azaltılması. Bir problem çözme metodolojileri. Data diffusion bilgisayar. Sahte kodlar; sıralı ve paralel yapılar.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Paralel süreçlemeye giriş ve paralel bilgisayar mimarileri
 Hafta 2Paralel modeller; PRAM, UMA, NUMA, COMA, ve PVM modelleri
 Hafta 3Senkron paralel modeller. Senkronizasyon ve haberleşme primitifleri
 Hafta 4Problemlerin paralelleştirilmesi; Problemden kaynaklana zorluklar
 Hafta 5Problem açılımı; domain ve algoritmik açılım
 Hafta 6Paralel problem çözme metodolojileri
 Hafta 7SAMD modeli. Paralel program gerçeklemelerinin değerlendirilmesi
 Hafta 8Hesaplama modelleri; veri sürülen ve istek modeller
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10İş yönetimi
 Hafta 11Veri yönetimi
 Hafta 12Veri tutarlılığı , ve kısa sınav
 Hafta 13Sistem iletişimi ve ağ modelleri; konfigürasyonlar. Haberleşme stratejileri
 Hafta 14Yönlendirme ve fazlalık mesajların azaltılması
 Hafta 15Bir problem çözme metodolojileri
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Alan Chalmers (1996), Practical parallel processing, Thomson Computer Press
 
İlave Kaynak
1Barry Wilkinson (1999), Parallel Programming; Techniques and applications using networked worksataions and parallel computers, Prentice Hall.
2Kai Hwang (1993), Advanced computer architecture; parallelism, sclability and programmability, McGraw Hill.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 07/04/2013 2 50
Dönem sonu sınavı 16 02/06/2013 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 22 1 22
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 10 1 10
Diğer 2 10 1 10
Toplam Çalışma Yükü200