|
BIY7241 | Kırmızı Liste Tayini ve Kriterleri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kamil ÇOŞKUNÇELEBİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı küresel ölçekte yok alma riski ile karşı karşıya olan bitki türlerini listeleme de kullanılan kriterler ve kategoriler hakkında bilgi sunmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | IUCN nedir açıklayabilir | 1,2,5,6 | 1,5, | ÖK - 2 : | IUCN nin genel amaçlarını özetleyebilir | 1,2,5,6 | 1,5, | ÖK - 3 : | Tehtid altında olan Türkiye türlerine örnekler verebilir | 1,2,5,7 | 1,5, | ÖK - 4 : | Tehtid altında bulunan türler için gelecek stratejileri önemi ve alınacak önlemleri sıralayabilir. | 1,2,5,7 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kırmızı liste sınıflarının tespit edilmesinde uygulanan prensipler. Sınıflandırma işlemlerinin kapsamı, ölçütlerin işlevi ve listelemenin amacı. IUCN kırmızı liste sınıfları, sınıflarının özellikleri ve listelerin hazırlanışı. Kırmızı liste anket formlarının doldurulması. Türkiye bitkilerinin floristik dağılışı ve tehlike kategorisindeki nadir ve endemik bitkilerimiz. CITES kapsamındaki bitkiler ve korunması için alınması gereken tedbirler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kırmızı liste sınıflarının tespit edilmesinde uygulanan prensipler. | | Hafta 2 | Sınıflandırma işlemlerinin kapsamı, ölçütlerin işlevi ve listelemenin amacı. | | Hafta 3 | IUCN kırmızı liste sınıfları: NT, DD, EX, EW | | Hafta 4 | IUCN kırmızı liste sınıfları: CR, EN, VU, LR, NT | | Hafta 5 | IUCN kırmızı liste sınıflarının özellikleri ve listelerin hazırlanışı. | | Hafta 6 | Kırmızı liste anket formları (RLA) ve RLA formlarının doldurulması | | Hafta 7 | Türkiye bitkilerinin floristik dağılışı ve tehlike kategorisindeki nadir ve endemik bitkilerimiz | | Hafta 8 | EX, EW ve CR de yer alan Türkiye türleri ve tehtidleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Seminer: EN, VU DD, LR, ve NT alan Türkiye türleri ve tehtidleri | | Hafta 11 | CITES kapsamındaki Türkiye bitkiler ve korunması için alınması gereken tedbirler. | | Hafta 12 | IUCN tehtid kategorileri belirlernirken kullanılan bilgiler: | | Hafta 13 | Biyolojik çeşitliliğin korunması | | Hafta 14 | Biyolojik çeşitliliğin önemi ve biyolojik çeşitliği tehtid eden faktörler | | Hafta 15 | Dünya doğal mirasını korumaya yönelik önemli sözleşmeler: CITES ve Ramsar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | IUCN Red List Categories and Creteria, Version 3.1, Febreary 2001. | | 2 | Türkiye Korunan Alan Yönetiminde IUCN Kategori Sistemi, Çevre ve Orman Bakanlığı, Nisan 2006. | | |
1 | Red Data Book of Turkish Plants, Ekim v ark., 2000. Anakara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/11/2021 | 1 | 30 | Sunum | 15 | 15/12/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3.5 | 14 | 49 | Sınıf dışı çalışma | 3.5 | 14 | 49 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Proje | 1 | 10 | 10 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 5 | 5 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 3 | 14 | 42 | Diğer 2 | 2 | 14 | 28 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|