|
BIY7181 | Karayosunları Ekolojisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turan ÖZDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 8 Gün staj | | Dersin Amacı: | Karayosunlarıyla çevre arasındaki karşılıklı etkileşimi göstermek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Karayosunlarının büyüme formlarını öğrenebilecek | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 2 : | Karayosunlarının habitat özelliğini ve ekosistemdeki yerini söyleyebilecek | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 3 : | Çevre değişimlerine karayosunlarının tepkilerini anlatabilecek | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 4 : | Bu konularla ilgili seminerler yapabilecek | 1,2,3,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Karayosunlarına giriş, yaşam döngüsü, karayosunlarının filogenisi ve evolüsyonu, karayosunlarının büyüme formları, büyüme formalrının ekolojik korelasyonu, karayosunlarında su ve besin ilişkileri, karayosunlarında üreme, karayosunlarında hayat stratejileri, Karayosunlarında habitat özgüllüğü, karaysonunlarında karşılıklı etkileşim, ekosistemde karayosunlarının rolü, karayosunlarının diğer organizmalarla etkileşimleri, Sphagnumun ekolojisi, sulak alanlarda karayosunu araştırması, tundra ve boreal bölgelerde karayosunu araştırması, yağmur ormanlarında karayosunu araştırması, epifitik karayosunkları, sucul karayosunları, çevre değişiminde karayosunlarının görevi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Karayosunlarına giriş, yaşam döngüsü, karayosunlarının filogenisi ve evolüsyonu | | Hafta 2 | Karayosunlarının büyüme formları, büyüme formalrının ekolojik korelasyonu | | Hafta 3 | Karayosunlarında su ve besin ilişkileri | | Hafta 4 | Karayosunlarında üreme | | Hafta 5 | Karayosunlarında hayat stratejileri | | Hafta 6 | Karayosunlarında habitat özgüllüğü, karaysonunlarında karşılıklı etkileşim | | Hafta 7 | Ekosistemde karayosunlarının rolü | | Hafta 8 | Karayosunlarının diğer organizmalarla etkileşimleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sphagnumun ekolojisi | | Hafta 11 | Sulak alanlarda karayosunu araştırması | | Hafta 12 | Tundra ve boreal bölgelerde karayosunu araştırması | | Hafta 13 | Yağmur ormanlarında karayosunu araştırması | | Hafta 14 | Epifitik karayosunkları, sucul karayosunları | | Hafta 15 | Çevre değişiminde karayosunlarının görevi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Janice M. Glime, Bryophyte Ecology, Cambridge University Press, 2006. | | |
1 | Smith, A J E., The Moss Flora of Britain and Ireland, Cambridge University, 2004 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/05/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 9 | 9 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 16 | 32 | Diğer 1 | 2 | 14 | 28 | Diğer 2 | 2 | 14 | 28 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|