|
BIYL7182 | Bryoloji | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turan ÖZDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, Briyofitlerin anatomisi, gelişimi ve sınıflandırılması hakkında sağlam bilgiler kazandırmaya amaçlar |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Boynuzsuotların anatomisini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 2 : | Ciğerotların anatomisini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 3 : | Yapraklı karayosunlarının anatomisini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 4 : | Karayosunlarının orijinini ve filogenetik akrabalıklarını anlayabilir | 1,2,3,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hornwort'ların anatomisi, gelişimi ve sınıflandırılması, Marchantiophyta'nın morfolojisi ve sınıflandırılması, Karayosunların morfolojisi ve sınıflandırılması, Biryofitlerin kökeni ve filogenetik ilişkileri, Kimyasal bileşenleri ve biyokimyası, Briyofit türlerinin moleküler genetik çalışmaları, Biryofitlerde morfogenezin kontrolü, Fizyolojik ekoloji, Mineral beslenme, alt tabaka ekolojisi ve kirlilik, Turbalıklar: biryofitlerin hakim olduğu ekosistemler, Biryofitlerin baskın olduğu ekosistemlerin küresel karbon bütçesindeki rolü, ekolojileri, biryofitlerin korunması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Boynuzsuotların anatomisi ve sınıflandırılması | | Hafta 2 | Ciğerotların anatomisi ve sınıflandırılması | | Hafta 3 | Yapraklı karayosunlarının anatomisi ve sınıflandırılması | | Hafta 4 | Karayosunlarının orijini ve filogenetik akrabalıkları | | Hafta 5 | Karayosunlarının kimyasal bileşimleri ve biyokimyasal yapıları | | Hafta 6 | Yapraklı karayosunlarının moleküler genetik yapıları | | Hafta 7 | Karayosunlarında morfogenesis kontrolü | | Hafta 8 | Karayosunlarının fizyolojiksel ekolojisi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Mineral besinler, substrat ekolojisi ve kirlilik | | Hafta 11 | Sphagnum turbalıkları | | Hafta 12 | Global karbon birikiminde karayosunlarının rolü | | Hafta 13 | Populasyon ekolojisi, populasyon genetiği ve mikroevrim | | Hafta 14 | Karayosunlarının korunması | | Hafta 15 | Karayosunlarının kirlilik çalışmalarında kullanımı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Goffinet, Bernard and Shaw, A.Jonathan, Bryophyte Biology, second edition, Cambridge University Press 2009. | | |
1 | Smith, A J E., The Moss Flora of Britain and Ireland, Cambridge University, 2004 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 06/03/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 30/05/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 1 | 8 | 8 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 9 | 9 | Uygulama | 1 | 6 | 6 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 2 | 16 | 32 | Diğer 1 | 2 | 14 | 28 | Diğer 2 | 1 | 14 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|