|
BIYL5930 | Filogenetik Sistematik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nurhayat ÖZDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı filogenetik sistematiğin genel ilkelerini sunmaktır |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Sistematik nedir açıklayabilir | 1,4 | 1, | PK - 2 : | Filogenetik sistematiğin genel özelliklerini özetleyebilir | 1,4 | 1, | PK - 3 : | Filogenetik sistematiği ile geleneksel sistematik arasındaki farkları açıklayabilir | 1,4 | 1, | PK - 4 : | Filogenetik sistematikte kullanılan yöntemlere örnekler verebilir. | 1,4 | 1, | PK - 5 : | Filogenetik sistematikte kullanılan karakterleri sıralayabilir. | 1,4 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Taksonominin amacı ve prensipleri. Taksonomik metotlar. Biyolojik sistematiğin prensipleri ve temel kavramları. Sistematiğin biyolojik sistemler içerisindeki yeri. Yapısal ve biyokimyasal taksonomik deliller. Filogenetik metotlar. Biyolojik çeşitliliğin gelişimi ve çiçekli bitkilerin sistematiği. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sistematik Kavramı | | Hafta 2 | Sistematiğin biyoloji bilimindeki yeri | | Hafta 3 | Taksonomik deliller ve Biyolojik Karakterler: Morfoloji, anatomi palinoloji, kromozom, embriyoloji,
| | Hafta 4 | Taksonomik deliller ve Biyolojik Karakterler: Çiçek durumu, meyve, tohum, sekonder bileşikler, proteinler
| | Hafta 5 | Fiologenetik sistematik | | Hafta 6 | Filogenetik sistematik metotları
| | Hafta 7 | Moleküler karakterler: Kloroplats DNA: rbcl ve diğer kloroplast üzerindeki bölgeler
| | Hafta 8 | Moleküler karakterler: Mitokondri ve nükleer genler. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Bitki genomu | | Hafta 11 | Moleküler bilgilerin analiz edilmesi | | Hafta 12 | Gen kaçaklarına karşı çeşitliliğin korunması
| | Hafta 13 | Bitki türlerinde ve popülasyonlarında genetik varyasyon | | Hafta 14 | Bitkilerde varyasyon kaynakları: coğrafik ve lokal varyasyonlar | | Hafta 15 | Bitkisel tür çeşitliliğinin gelişimi
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Phylogenetic Systematic. Translated by D.Dwight Davis & Rainer Zangeri, Illions Ressue, 1999. | | |
1 | Plant systematics: A phylogemnetic Approach. Walter S. Judd, Christopher S. Camphell & Elizabeth A. Kellogg, Peter F. Stevens. Sinauer Associates Inc. USA. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 15 | 5 | 75 | Arasınav için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 7 | 35 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 8 | 16 | Diğer 2 | 2 | 11 | 22 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|