|
PEML7154 | Kentlerde Yaya Ulaşımı Ve Yeşil Süreklilik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Banu Çiçek KURDOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kentsel yaşam ve sürdürülebilir kentsel gelişim açısından yaya bölgelerinin öneminin ortaya konması, yayalaştırma nedenleri, yayalaştırmada başarı kriterleri, yayalaştırma süreci ve yöntemleri hakkında bilgi vermektir. Yayalaştırmada başarıyı arttırıcı unsur olarak yeşil süreklilik kavramına vurgu yaparak bu yaklaşımın ekolojik ve sosyo-kültürel açıdan katkılarını anlatmaktır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Kent-Yaya ve yeşil ilişkisini | 2,6,9 | 1,5 | PK - 2 : | Yayalaştırma süreci, yöntemleri ve başarı kriterleri | 2,6,9 | 1,5 | PK - 3 : | Yayalaştırmanın kent yaşamı ve sürdürülebilir kentsel gelişim için önemi | 2,6,9 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Kent-Yaya-Yeşil ilişkisi
Kentlerde yaşam, çağdaş ulaşım politikaları ve yürünebilir kentler
Tarihten günümüze yaya bölgeleri ve yayalaştırma
Kentlerde yayalaştırmanın gerekliliği
Yayalaştırmanın kent yaşamı ve sürdürülebilir kentsel gelişim için önemi
Yayalaştırma süreci, yöntemleri ve başarı kriterleri
Açık yeşil alan sistemleri ve yeşil süreklilik
Peyzaj ekolojisi açısından yeşil süreklilik ve yayalaştırma
Sosyo-kültürel açıdan yeşil süreklilik ve yayalaştırma
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kent-Yaya-Yeşil ilişkisi | | Hafta 2 | Kentlerde yaşam, çağdaş ulaşım politikaları ve yürünebilir kentler | | Hafta 3 | Tarihten günümüze yaya bölgeleri ve yayalaştırma
| | Hafta 4 | Kentlerde yayalaştırmanın gerekliliği
| | Hafta 5 | Yayalaştırmanın kent yaşamı ve sürdürülebilir kentsel gelişim için önemi | | Hafta 6 | Açık yeşil alan sistemleri ve yeşil süreklilik
| | Hafta 7 | Yayalaştırma süreci, yöntemleri ve başarı kriterleri
| | Hafta 8 | Peyzaj ekolojisi açısından yeşil süreklilik ve yayalaştırma | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Sosyo-kültürel açıdan yeşil süreklilik ve yayalaştırma
| | Hafta 11 | Başarılı yayalaştırma örnekleri | | Hafta 12 | Ödev Sunumları ve Tartışma | | Hafta 13 | Ödev Sunumları ve Tartışma
| | Hafta 14 | Ödev Sunumları ve Tartışma | | Hafta 15 | Ödev Sunumları ve Tartışma | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Speck, J. 2012, Walkable City: How Downtown Can Save America, One Step at a Time, North Point Press, A Division of Farrar Straus and Giroux, New York. | | 2 | Flink, C.A. and Searns, R.M. 1993. Greenways A Guide to Planning, Design and Development, The Conservation Fund, Island Pres, Washington, D.C. Covelo, California | | |
1 | Jacobs, A.B. 1993. Great Street, Massachusetts Institute of Technology, USA. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 8 | /11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | /01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 12 | 36 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 5 | 15 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 3 | 5 | 15 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 4 | 16 | Proje | 3 | 4 | 12 | Kısa sınav | 1 | 5 | 5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 6 | 5 | 30 | Diğer 2 | 6 | 5 | 30 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|