Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM7140Çevre Tercih ve Değerlendirmede Görsel Kalite3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı insan çevre etkileşimi ve çevresel değerlendirmenin nasıl gerçekleştiği ile ilgili genel bir bilgi birikimi sağlamak, öğrencilerin çevresel değerlendirme-tercih ve görsel kalite ilişkilerini anlamasını sağlamak, görsel kalite ile ilgili farklı çevresel değerlendirme sistemleri arasında geçerli kurguları geliştirmek, onlara bir mekanın görsel kalite ihtiyaçlarını nasıl araştıracaklarını öğretmektir.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : çevresel tercih ve değerlendirme tekniklerini, farklı yaklaşımları özetleyecek ve değerlendirme sistemi içerisinde görsel kalitenin yerini tanımlayabilecekler.1,2,9,10,11,122,5
PK - 2 : bir araştırmacının herhangi bir çevrede görsel kaliteyi nasıl değerlendireceğini tanımlayabilecekler.1,2,7,9,10,11,123
PK - 3 : bir araştırma bağlamında spesifik çevreler seçip farklı çevresel değerlendirme ya da görsel kalite belirleme tekniklerini kullanabilecekler.1,2,7,9,10,11,12,132,5
PK - 4 : spesifik çevreler için spesifik çevre tercih ve değerlendirme sonuçlarını yorumlayabilecek ve potansiyel ilgi alanları belirleyebilecekler.1,2,7,8,9,10,11,12,132,5
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
İnsan-fiziksel çevre arasındaki ilişkiler; Bireyin çevre algısı ve çevresel deneyimi; Çevrenin görsel kalite kavramı ve bileşenleri; Çevresel deneyim ve görsel kalite ilişkisi; Çevre tercih ve değerlendirme ile ilgili kuramlar-araştırmalar-örnekler: insan gereksinmeleri-mekana bağlı gereksinmeler kaynaklı mekan kaliteleri, gestalt ilkeleri ve temel tasarım ilkeleri kaynaklı mekan algılama kaliteleri, tasarımı yönlendiren kaliteler, seri görünümlerle ilgili görsel kaliteler; Çevre tercih ve değerlendirme araştırmalarında görsel kalite; Çevrenin görsel niteliğinin tercihi ve değerlendirilmesi
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Çevre kavramı ve insan-fiziksel çevre arasındaki ilişkiler
 Hafta 2Bireyin çevre algısı ve çevresel deneyimi,
 Hafta 3Çevrenin görsel kalite kavramı ve bileşenleri,
 Hafta 4Çevre tercih ve değerlendirme ile ilgili kuramlar-araştırmalar-örnekler:İnsan gereksinmeleri, mekana bağlı gereksinmeler kaynaklı mekan kaliteleri,
 Hafta 5Çevre tercih ve değerlendirme ile ilgili kuramlar-araştırmalar-örnekler:Gestalt ilkeleri ve temel tasarım ilkeleri kaynaklı mekan algılama kaliteleri,
 Hafta 6Çevre tercih ve değerlendirme ile ilgili kuramlar-araştırmalar-örnekler:Seri görünümlerle ilgili mekan kaliteleri,
 Hafta 7Çevresel deneyim ve görsel kalite ilişkisi,
 Hafta 8Çevrenin görsel niteliğinin tercihi ve değerlendirmesi,
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Uygulama çalışmasıyla ilgili veri toplama:Makale araştırması,
 Hafta 11Uygulama çalışmasıyla ilgili veri toplama:Makale araştırması,
 Hafta 12Toplanan makalelerin değerlendirilmesi ve uygulama araştırmasının kurgulanması,
 Hafta 13Toplanan makalelerin değerlendirilmesi ve uygulama araştırmasının kurgulanması,
 Hafta 14Uygulama araştırmasıyla ilgili tartışma,
 Hafta 15Uygulama araştırmasının sunulması,
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kalın, A. 2004, Çevre Tercih ve Değerlendirmesinde Görsel Kalitenin Belirlenmesi ve Geliştirilmesi:Trabzon Sahil Bandı Örneği. KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
 
İlave Kaynak
1Altman, I. 1983, Human Behavior and Environment: Volume 6. Behavior and the Natural Environment, Plenum Press, New York
2Kaplan, S. and Kaplan, R. 1982, Humanscape: Environments, For People, Ulrich?s Books Inc., Ann Arbor, Michigan
3J. L. Nasar, J. L. 1992, Environmental Aesthetics: Theory Research and Applications, Cambridge University Press, USA
4Bechtel, R. B., Marans, R. W. and Michelson, W. 1987, Methods in Environmental And Behavioral Research, Van Nostrand Reinhold Company, New York
5Porteous, J. D. 1996, Environmental Aesthetics: Ideas, Politics and Planning, Routledge, London and New York
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 18/11/2016 2 20
Uygulama 12 16/12/2016 3 30
Sunum 16 13/01/2017 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 15 45
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 5 7 35
Arasınav 3 1 3
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 9 27
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Diğer 1 5 9 45
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü214