|
PEML7171 | Kentsel Peyzaj Tasarımı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Gün geçtikçe kalabalıklaşan kentsel alanlarda insanlar için değerli olan açık mekanların organizasyonunda peyzaj tasarımı kavramını ve önemini ortaya koymak, herkes için tasarım yaklaşımıyla kentte yaşayan bütün kullanıcıların beklentilerine cevap veren mekanlar tasarlamaya dikkat çekmek ve konuyla ilgili ortaya konan uygulama örneklerinin incelenmesiyle birlikte kentsel alanlarda nitelikli açık mekanlar oluşturulmasına katkı sağlamak. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Kent ve kentsel açık mekanlar konusunda bilgi sahibi olacaktır. | 1,2,9 | | PK - 2 : | Kullanıcıların kentsel açık alanlardan beklentileri konusunda bilgi sahibi olacaktır. | 1,2,9 | | PK - 3 : | Kentsel açık alanlardaki peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğrenecektir. | 1,2,9 | | PK - 4 : | Bu bilgiler ve uygulama örnekleri üzerinde yapılacak değerlendirmeler sonucunda kentsel açık alanlarda mekan tasarımına ilişkin seçenekler üretebilecektir. | 1,2,9 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Peyzaj tasarımı kavramı. Kentsel alanlarda peyzaj tasarımına konu olan alanlar (konut alanları, kent parkları, çocuk oyun alanları, kent meydanları, kamusal alanlar vb.). Bu alanlarda peyzaj tasarım süreci ve yaklaşımları. Tasarım sürecinde çevre analizi. Farklı kullanıcıların ihtiyaç ve istekleri. Kullanıcı-ihtiyaç-etkinlik-mekan bağlamında kentsel peyzaj tasarımına konu olan alanların ele alınması. Kent içinde bu alanlara ait uygulamaların değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Kent, mekan, kentsel mekan, kamusal mekan kavramları | | Hafta 2 | Peyzaj mimarlığı ve peyzaj tasarımı | | Hafta 3 | Peyzaj mimarlığında geçmişten günümüze peyzaj tasarımı yaklaşımları | | Hafta 4 | Tasarımda insan-çevre ilişkisi | | Hafta 5 | Kullanıcı-ihtiyaç-etkinlik-mekan bağlamında peyzaj tasarımı | | Hafta 6 | Olanaklılık kavramı ve peyzaj tasarımı ile olan ilişkisi | | Hafta 7 | Peyzaj tasarımı süreci | | Hafta 8 | Peyzaj tasarımında mekan ve elemanları (doğal, yapay, donatı, strüktür, su, bitki) | | Hafta 9 | 1. Arasınav | | Hafta 10 | Kentsel mekanlarda peyzaj tasarımına konu olan alanlar ve tasarım yaklaşımları | | Hafta 11 | Kent içinde yapılan peyzaj tasarımı uygulamalarının değerlendirilmesi | | Hafta 12 | Dünyadan örneklerle peyzaj tasarımı uygulamalarının ele alınması | | Hafta 13 | 2. Arasınav, Güncel kentsel tasarım ve peyzaj tasarımı yarışmaları bağlamında ortaya çıkan uygulamaların değerlendirilmesi | | Hafta 14 | Öğrencilerin konuyla ilgili dünyadan örneklere ilişkin sunumları, Genel değerlendirme | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavı | | Hafta 16 | | | |
1 | VanDerZanden, A.M., Rodie S.N., 2008. Landscape Design, Theory and Application, Thomson Delmar Learning, New York. | | 2 | Evyapan, G.A., Tokol, A.S., 2000. Peyzaj Tasarımı Ders Notları, METU Faculty of Architecture Pres, Ankara. | | |
1 | Dee, C., 2004. Form and Fabric in Landscape Architecture, A Visual Introduction, Spon Press, London. | | 2 | Lang, J., 2006. Urban Design: A Typology of Procedures and Products, Architectural Press, Oxford. | | 3 | Steg, L., Van Den Berg, A.E., ve De Groot, J.I.M., 2015, Çevre Psikolojisi, Çeviren: Lütfiye Kaya Cicerali ve Eyyüb Ensari Cicerali, Nobel, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 30 | Sunum | 11 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 5 | 10 | Proje | 5 | 1 | 5 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 | 0 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|