|
PEML7220 | Peyzaj Algısı Kuram Ve Yak. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Peyzaj algı kuramları ve bunların peyzaj araştırmalarında nasıl kullanılacağının öğretilmesi |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Algı, peyzaj algısı ve peyzaj algısını etkileyen bileşenleri bilecektir. | 1,2 | | PK - 2 : | Peyzaj algısıyla ilgili kuramları ve bunların temel özelliklerini öğreneceklerdir. | 1,2 | | PK - 3 : | Yaptıkları tez çalışmasında bu kuramları yorumlayıp, değerlendirip kullanabileceklerdir. | 1,2 | | PK - 4 : | Kuramlardan elde ettiği çıkarımları, peyzaj tasarım proje çalışmalarında uygulayabilecektir. | 1,2 | 3,5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Peyzaj algı kuramlarının tanımlanması; temel özellikleri ve ilkeleri. Bu kuramların peyzaj tasarımındaki etkileri. Peyzaj algısı araştırmalarında kullanılmaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Algı kavramı ve algıyı etkileyen faktörler | | Hafta 2 | Peyzaj Algısı ve Peyzaj algısını etkileyen bileşenler
| | Hafta 3 | Peyzaj Algı kuramları: Gestalt teori
| | Hafta 4 | Peyzaj Algı kuramları: olanaklılık teorisi
| | Hafta 5 | Peyzaj Algı kuramları: Görsel Hakimiyet ve Korunma Teorisi
| | Hafta 6 | Peyzaj Algı kuramları: Bilgi İşleme Teorisi
| | Hafta 7 | Kuramların peyzaj tasarımında ve peyzaj araştırmalarında kullanımları
| | Hafta 8 | Ara sınav
| | Hafta 9 | Kuramların peyzaj tasarımında ve peyzaj araştırmalarında kullanımları
| | Hafta 10 | Peyzaj algısı kavramına bağlı olarak öğrencilerin çevrelerindeki bir açık mekana ilişkin sorun belirlemeleri ve bunun tartışılması
| | Hafta 11 | Belirlenen sorunun peyzaj algısı bağlamında alan üzerinde görsel olarak analizi ve bulguların ortaya koyulması ve tartışma
| | Hafta 12 | Öğrencilerin soruna ilişkin çözüm alternatiflerini ortaya koymaları ve bunların tartışılması
| | Hafta 13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması
| | Hafta 14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Gibson, J., J., 1986. The Ecological Approach to Visual Perception, Lawrence ErlbaumAssociates, Inc., London. | | |
1 | Kaplan, S., 1988b. Perception and Landscape: Conceptions and Misconceptions. In J. L.Nasar (Ed.), Environmental Aesthetics; Theory, Research, andApplications. Cambridge University Pres | | 2 | Kaplan, S. ve Kaplan R., 1982. Preferred Environments. Stephen Kaplan, Rachel Kaplan(eds.), Humanscape; Environments for People. Ulrichs Books Inc. AnnArbor, Michigan. | | 3 | Lang, J., 1987. Creating Architectural Theory; the Role of the Behavioral Sciences inEnvironmental Design. Van Nostrand Reinhold, New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Sunum | 14 15 | | 1 | 20 | Ödev | 11 12 13 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 30 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 6 | 6 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 7 | 35 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 83 |
|