Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML7220Peyzaj Algısı Kuram Ve Yak.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Peyzaj algı kuramları ve bunların peyzaj araştırmalarında nasıl kullanılacağının öğretilmesi
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Algı, peyzaj algısı ve peyzaj algısını etkileyen bileşenleri bilecektir.1,2
PK - 2 : Peyzaj algısıyla ilgili kuramları ve bunların temel özelliklerini öğreneceklerdir.1,2
PK - 3 : Yaptıkları tez çalışmasında bu kuramları yorumlayıp, değerlendirip kullanabileceklerdir.1,2
PK - 4 : Kuramlardan elde ettiği çıkarımları, peyzaj tasarım proje çalışmalarında uygulayabilecektir.1,23,5,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Peyzaj algı kuramlarının tanımlanması; temel özellikleri ve ilkeleri. Bu kuramların peyzaj tasarımındaki etkileri. Peyzaj algısı araştırmalarında kullanılmaları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Algı kavramı ve algıyı etkileyen faktörler
 Hafta 2Peyzaj Algısı ve Peyzaj algısını etkileyen bileşenler
 Hafta 3Peyzaj Algı kuramları: Gestalt teori
 Hafta 4Peyzaj Algı kuramları: olanaklılık teorisi
 Hafta 5Peyzaj Algı kuramları: Görsel Hakimiyet ve Korunma Teorisi
 Hafta 6Peyzaj Algı kuramları: Bilgi İşleme Teorisi
 Hafta 7Kuramların peyzaj tasarımında ve peyzaj araştırmalarında kullanımları
 Hafta 8Ara sınav
 Hafta 9Kuramların peyzaj tasarımında ve peyzaj araştırmalarında kullanımları
 Hafta 10Peyzaj algısı kavramına bağlı olarak öğrencilerin çevrelerindeki bir açık mekana ilişkin sorun belirlemeleri ve bunun tartışılması
 Hafta 11Belirlenen sorunun peyzaj algısı bağlamında alan üzerinde görsel olarak analizi ve bulguların ortaya koyulması ve tartışma
 Hafta 12Öğrencilerin soruna ilişkin çözüm alternatiflerini ortaya koymaları ve bunların tartışılması
 Hafta 13Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması
 Hafta 14Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması
 Hafta 15Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Gibson, J., J., 1986. The Ecological Approach to Visual Perception, Lawrence ErlbaumAssociates, Inc., London.
 
İlave Kaynak
1Kaplan, S., 1988b. Perception and Landscape: Conceptions and Misconceptions. In J. L.Nasar (Ed.), Environmental Aesthetics; Theory, Research, andApplications. Cambridge University Pres
2Kaplan, S. ve Kaplan R., 1982. Preferred Environments. Stephen Kaplan, Rachel Kaplan(eds.), Humanscape; Environments for People. Ulrich’s Books Inc. AnnArbor, Michigan.
3Lang, J., 1987. Creating Architectural Theory; the Role of the Behavioral Sciences inEnvironmental Design. Van Nostrand Reinhold, New York.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 1 30
Sunum 14
15
1 20
Ödev 11
12
13
1 20
Dönem sonu sınavı 16 1 30
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 1 6 6
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 2 1 2
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 5 7 35
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 1 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü83