|
PEML7202 | Water Biotopes in Urban Land.Desing | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Su biyotoplarının ekolojik, ekonomik ve sosyolojik önemlerinin ortaya konulması. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Su ve su kaynakları konularında temel bilgilere sahip olacaklar | 2,4,6 | | PK - 2 : | Su döngüsünün temel bileşenlerini öğrenecekler | 5,8,9,13 | | PK - 3 : | Peyzaj mimarlığında suyun sürdürülebilir kullanımı konusunda temel bilgiyi öğrenmiş olacaklar | 1,2,8 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Kentsel peyzaj tasarımlarında su kullanımı, suyun görsel özelliklerinden fazlasının bilinmesini gerektiren önemli bir alandır. Kentsel peyzaj tasarımlarında su kullanımındaki başarı, ancak su biyotoplarının karakteristik özelliklerinin, EUNIS gibi sınıflandırma standartlarına göre ayrılmış biyotopların ekolojik dinamiklerinin, peyzaj mimarlığında kullanılan bitki, hayvan türleri, döşeme kaplama malzemeleri gibi canlı ve cansız materyallerle ilişkilendirilmesiyle mümkün olabilmektedir. Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Peyzaj mimarlığı ve kentsel tasarım Tasarımda ekolojik yaklaşımlar ve biyotop Suyun tasarım açısından õnemi Suyun bir biyotop olarak sınıflandırılma kriterleri EUNIS sınıflandırma sistemi ve önemi Su kullanımına bağlı oluşabilecek ekolojik sorunlar Bu sorunlara getirilecek çözümler Kentsel su tasarımlarında kullanılabilecek flora Kentsel su tasarımlarımda kullanılabilecek fauna Yapısal malzemelerin su biyotopuna erkileri Kentsel su tasarımlarında ekolojik döngünün sağlanması icin yapılması gerekenler. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 13 | 78 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 10 | 50 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 5 | 10 | 50 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 10 | 10 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 3 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|