Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML7271Milli Park Planlamasında Katılımcı Yaklaşım3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı milli park sınırları dahilinde yaşayanların ve diğer ilgi gruplarının ihtiyaçları, hakları, sorumlulukları temelinde katılımcı süreçlerin etkinliğini ortaya koymaktır. Bu amaç kapsamında milli park planlama süreçlerine bağlı olarak katılımcı yaklaşımın önemi ve gerekliliği, planlama aşamalarındaki yeri ile katılımcı yaklaşımla ortaya konacak fırsatlar, yararlar ve riskler hakkında bilgi verilmektir. Aynı zamanda katılımcılığın sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel koşullar gözetilerek ortaya konulan yöntem ve yaklaşımlar değerlendirilmektedir.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Öğrenciler milli park planlaması, Türkiye ve Dünya ölçeğindeki durumu hakkında detaylı bilgi sahibi olacaktır. 5,93,
PK - 2 : Öğrencilere milli park planlamasında katılımcılığın yeri, önemi, süreci ve yöntemleri hakkında bilgi verilecektir.5,95,6,
PK - 3 : Öğrenciler milli park planlaması kapsamında yapılmış uygulamaları değerlendirecektir5,93,5,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında milli park planlamasının önemi, amacı ve kapsamı, Türkiye'de milli park planlama süreci, katılımcılık kavramı, evreleri, temel ilkeleri ve katılım sürecinin işleyişi, dünya genelinde kabul görmüş katılımcı yaklaşımlarda kullanılan yöntem ve modeller milli park planlaması kapsamında değerlendirilerek yapılmış uygulamalarla desteklenmektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Milli Park Planlamasının Amaç ve Kapsamı
 Hafta 2Türkiye'de Milli Park Planlama Süreci
 Hafta 3Planlamada Katılımcılık Kavramı ve Evreleri
 Hafta 4Katılımcı Yaklaşımın Temel İlkeleri
 Hafta 5Dünyada ve Türkiye?de Katılımcı Yaklaşım
 Hafta 6Türkiye'de Katılımcılığa İlişkin Yasal ve Politik Arka Plan
 Hafta 7Katılımcılığı Kullanmanın Yolları
 Hafta 8Yarıyıl İçi Sınavı
 Hafta 9Katılımcılığı Kullanmanın Yolları
 Hafta 10Katılımcı Haritalama
 Hafta 11Mevsimlik Takvimler, Zaman Grafikleri ve Kronolojiler
 Hafta 12Matris Puanlama
 Hafta 13Görüşme ve Örnekleme Yöntemleri
 Hafta 14Final Sunumu ve Kritiği
 Hafta 15Final Sunumu ve Kritiği
 Hafta 16Yarıyıl Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Creighton, J.L. 2005. The Public Participation Handbook: Making Better Decisions Through Citizen Involvment. Jossey-Bass, San Francisco, Amerika, 1st Edition, ISBN-13: 978-1118437049.
2Sanoff, H. 2000. Community Participation Methods in Design and Planning. Wiley, Amerika, ISBN-13: 978-0471355458.
 
İlave Kaynak
1Anonim, İnsanlar ve Katılım, Yurttaşlar Karar Almanın Merkezine Nasıl Yerleştirilir
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 16/11/2021 3 50
Dönem sonu sınavı 16 26/01/2022 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 3 1 3
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 3 14 42
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 1 3
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü167