|
PEML7271 | Milli Park Planlamasında Katılımcı Yaklaşım | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı milli park sınırları dahilinde yaşayanların ve diğer ilgi gruplarının ihtiyaçları, hakları, sorumlulukları temelinde katılımcı süreçlerin etkinliğini ortaya koymaktır. Bu amaç kapsamında milli park planlama süreçlerine bağlı olarak katılımcı yaklaşımın önemi ve gerekliliği, planlama aşamalarındaki yeri ile katılımcı yaklaşımla ortaya konacak fırsatlar, yararlar ve riskler hakkında bilgi verilmektir. Aynı zamanda katılımcılığın sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel koşullar gözetilerek ortaya konulan yöntem ve yaklaşımlar değerlendirilmektedir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Öğrenciler milli park planlaması, Türkiye ve Dünya ölçeğindeki durumu hakkında detaylı bilgi sahibi olacaktır. | 5,9 | 3, | PK - 2 : | Öğrencilere milli park planlamasında katılımcılığın yeri, önemi, süreci ve yöntemleri hakkında bilgi verilecektir. | 5,9 | 5,6, | PK - 3 : | Öğrenciler milli park planlaması kapsamında yapılmış uygulamaları değerlendirecektir | 5,9 | 3,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında milli park planlamasının önemi, amacı ve kapsamı, Türkiye'de milli park planlama süreci, katılımcılık kavramı, evreleri, temel ilkeleri ve katılım sürecinin işleyişi, dünya genelinde kabul görmüş katılımcı yaklaşımlarda kullanılan yöntem ve modeller milli park planlaması kapsamında değerlendirilerek yapılmış uygulamalarla desteklenmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Milli Park Planlamasının Amaç ve Kapsamı | | Hafta 2 | Türkiye'de Milli Park Planlama Süreci | | Hafta 3 | Planlamada Katılımcılık Kavramı ve Evreleri | | Hafta 4 | Katılımcı Yaklaşımın Temel İlkeleri | | Hafta 5 | Dünyada ve Türkiye?de Katılımcı Yaklaşım | | Hafta 6 | Türkiye'de Katılımcılığa İlişkin Yasal ve Politik Arka Plan | | Hafta 7 | Katılımcılığı Kullanmanın Yolları | | Hafta 8 | Yarıyıl İçi Sınavı | | Hafta 9 | Katılımcılığı Kullanmanın Yolları | | Hafta 10 | Katılımcı Haritalama | | Hafta 11 | Mevsimlik Takvimler, Zaman Grafikleri ve Kronolojiler | | Hafta 12 | Matris Puanlama | | Hafta 13 | Görüşme ve Örnekleme Yöntemleri | | Hafta 14 | Final Sunumu ve Kritiği | | Hafta 15 | Final Sunumu ve Kritiği | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Creighton, J.L. 2005. The Public Participation Handbook: Making Better Decisions Through Citizen Involvment. Jossey-Bass, San Francisco, Amerika, 1st Edition, ISBN-13: 978-1118437049. | | 2 | Sanoff, H. 2000. Community Participation Methods in Design and Planning. Wiley, Amerika, ISBN-13: 978-0471355458. | | |
1 | Anonim, İnsanlar ve Katılım, Yurttaşlar Karar Almanın Merkezine Nasıl Yerleştirilir | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 16/11/2021 | 3 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 26/01/2022 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 14 | 42 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 167 |
|