|
PEML7270 | Korunan Alan Planlamasında Ziyaretçi Yönetimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, korunan alanlarda meydana gelen ziyaretçi kaynaklı tahribatları en aza indirgeyerek kaynak değerlerinin sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik geliştirilen yeni yöntem ve yaklaşımlar hakkında bilgi vermektir. Özellikle Amerika?da geliştirilen modeller ile Türkiye ölçeğinde korunan alan planlanması karşılaştırılarak yeni yaklaşım modelleri değerlendirilmektedir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Öğrenciler korunan alan planlaması, korunan alan yönetimi ve ilkeleri, ziyaretçi yönetimini anlatabileceklerdir. | 1,2,5,7,9,11,12,13 | 1 | PK - 2 : | Öğrenciler ziyaretçi yönetiminde kullanılan yöntemlerini öğreneceklerdir. | 1,2,5,7,9,11,12,13 | 1,3 | PK - 3 : | Öğrenciler ziyaretçi yönetiminde kullanılan strateji ve yöntemleri Türkiye sosyo-ekonomik ve yasal şartlarında değerlendirme yaparak sorgulayabileceklerdir. | 1,2,5,7,8,9,11,12,13 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin amacı, korunan alanlarda meydana gelen ziyaretçi kaynaklı tahribatları en aza indirgeyerek kaynak değerlerinin sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik geliştirilen yeni yöntem ve yaklaşımlar hakkında bilgi vermektir. Özellikle Amerika?da geliştirilen modeller ile Türkiye ölçeğinde korunan alan planlanması karşılaştırılarak yeni yaklaşım modelleri değerlendirilmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Korunan Alan Kavramı | | Hafta 2 | Korunan Alan Planlamasında İlke ve Yaklaşımlar | | Hafta 3 | Korunan Alan Yönetimi | | Hafta 4 | Ziyaretçi Yönetimi Kavramı, Amaç ve Hedefleri | | Hafta 5 | Ziyaretçi Yönetimi Uygulama İlkeleri ve Kullanım Alanları | | Hafta 6 | Taşıma Kapasitesi (C-CAP) | | Hafta 7 | Kabul Edilebilir Değişim Sınırı (LAC) | | Hafta 8 | Rekreasyonel Olanakların Dağılımı (ROS) | | Hafta 9 | Yarıyıl İçi Sınavları | | Hafta 10 | Ziyaretçi Etkinlikleri İçin Yönetim Süreci (VAMP) | | Hafta 11 | Ziyaretçi Etki Yönetimi (VIM) | | Hafta 12 | Ziyaretçi Deneyimini ve Kaynağını Koruma(VERP) | | Hafta 13 | Korunan Alanlarda Ziyaretçi Etki Yönetimi (PAVIM) | | Hafta 14 | Milli Parklarda Ziyaretçi Etki Yönetimi (NPVIM) | | Hafta 15 | Ziyaretçi Yönetim Modellerinin Türkiye Şartlarında Değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Düzgüneş, E. 2015. Milli Park Planlamalarında Ziyaretçi Yönetimine İlişkin Yeni Bir Model Önerisi: Altındere Vadisi Milli Parkı (Maçka/Trabzon) Örneği. Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Karadeniz TeknikÜniversitesi, Trabzon. | | 2 | Giongo, F., Bosco-Nizeye, J., Wallace, G.N., 1993. A Study of Visitor Management in the Worlds National Parks and Protected Areas. Fort Collins, CO: Colorado State University, College of Natural Resources. | | 3 | Countryside Agency.,2005. National Park Management Plans Guidance, England Countryside Agency, West Yorkshire, England. | | 4 | Albrecht, J.N. 2016. Visitor Management in Tourism Destinations (CABI Series in Tourism Management Research). CABI Publishing, ISBN-10: 1780647352 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/11/2016 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 6 7 8 10 11 12 13 14 | 26/10/2016 02/11/2016 09/11/2016 23/11/2016 30/11/2016 07/12/2016 14/12/2016 | 2 2 2 2 2 2 2 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 26/01/2017 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 3 | 14 | 42 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 14 | 42 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 10 | 20 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|