Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML7270Korunan Alan Planlamasında Ziyaretçi Yönetimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, korunan alanlarda meydana gelen ziyaretçi kaynaklı tahribatları en aza indirgeyerek kaynak değerlerinin sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik geliştirilen yeni yöntem ve yaklaşımlar hakkında bilgi vermektir. Özellikle Amerika?da geliştirilen modeller ile Türkiye ölçeğinde korunan alan planlanması karşılaştırılarak yeni yaklaşım modelleri değerlendirilmektedir.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Öğrenciler korunan alan planlaması, korunan alan yönetimi ve ilkeleri, ziyaretçi yönetimini anlatabileceklerdir.1,2,5,7,9,11,12,131
PK - 2 : Öğrenciler ziyaretçi yönetiminde kullanılan yöntemlerini öğreneceklerdir.1,2,5,7,9,11,12,131,3
PK - 3 : Öğrenciler ziyaretçi yönetiminde kullanılan strateji ve yöntemleri Türkiye sosyo-ekonomik ve yasal şartlarında değerlendirme yaparak sorgulayabileceklerdir.1,2,5,7,8,9,11,12,131,3,5
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu dersin amacı, korunan alanlarda meydana gelen ziyaretçi kaynaklı tahribatları en aza indirgeyerek kaynak değerlerinin sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik geliştirilen yeni yöntem ve yaklaşımlar hakkında bilgi vermektir. Özellikle Amerika?da geliştirilen modeller ile Türkiye ölçeğinde korunan alan planlanması karşılaştırılarak yeni yaklaşım modelleri değerlendirilmektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Korunan Alan Kavramı
 Hafta 2Korunan Alan Planlamasında İlke ve Yaklaşımlar
 Hafta 3Korunan Alan Yönetimi
 Hafta 4Ziyaretçi Yönetimi Kavramı, Amaç ve Hedefleri
 Hafta 5Ziyaretçi Yönetimi Uygulama İlkeleri ve Kullanım Alanları
 Hafta 6Taşıma Kapasitesi (C-CAP)
 Hafta 7Kabul Edilebilir Değişim Sınırı (LAC)
 Hafta 8Rekreasyonel Olanakların Dağılımı (ROS)
 Hafta 9Yarıyıl İçi Sınavları
 Hafta 10Ziyaretçi Etkinlikleri İçin Yönetim Süreci (VAMP)
 Hafta 11Ziyaretçi Etki Yönetimi (VIM)
 Hafta 12Ziyaretçi Deneyimini ve Kaynağını Koruma(VERP)
 Hafta 13Korunan Alanlarda Ziyaretçi Etki Yönetimi (PAVIM)
 Hafta 14Milli Parklarda Ziyaretçi Etki Yönetimi (NPVIM)
 Hafta 15Ziyaretçi Yönetim Modellerinin Türkiye Şartlarında Değerlendirilmesi
 Hafta 16Yarıyıl sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Düzgüneş, E. 2015. Milli Park Planlamalarında Ziyaretçi Yönetimine İlişkin Yeni Bir Model Önerisi: Altındere Vadisi Milli Parkı (Maçka/Trabzon) Örneği. Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Karadeniz TeknikÜniversitesi, Trabzon.
2Giongo, F., Bosco-Nizeye, J., Wallace, G.N., 1993. A Study of Visitor Management in the World’s National Parks and Protected Areas. Fort Collins, CO: Colorado State University, College of Natural Resources.
3Countryside Agency.,2005. National Park Management Plans – Guidance, England Countryside Agency, West Yorkshire, England.
4Albrecht, J.N. 2016. Visitor Management in Tourism Destinations (CABI Series in Tourism Management Research). CABI Publishing, ISBN-10: 1780647352
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 16/11/2016 1 30
Yıl içi çalışma 6
7
8
10
11
12
13
14
26/10/2016
02/11/2016
09/11/2016
23/11/2016
30/11/2016
07/12/2016
14/12/2016
2
2
2
2
2
2
2
2
20
Dönem sonu sınavı 16 26/01/2017 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 1 1 1
Uygulama 3 14 42
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 3 14 42
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 1 3
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 2 10 20
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü225