|
PEML7170 | Çocuk Çevreleri ve Olanaklılık | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Habibe ACAR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çocukların açık mekan kullanımları ve onların farklı gelişim alanlarını desteklemek için gerekli açık mekan kriterleri hakkında bilgi sahibi olmak, açık alanlarda farklı fonksiyondaki (okul bahçeleri, oyun alanları, doğal alanlar, sokaklar, vb.) çocuk mekanlarına ilişkin tasarım stratejilerini öğrenmek, çocuk ve çevre konusunda yapılan araştırmalarda kullanılan yöntemler ve uygulama prosedürleri ve olanaklılık teorisi ve içeri konularında bilgi sahibi olmak. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | çocukların farklı fonksiyondaki açık mekan kullanımları ve tercihleri konularında bilgi sahibi olabilecek, | 1,2 | 3,5, | PK - 2 : | olanaklılık teorisi ve içeriğini öğrenerek kavramın çocuk mekanları tasarımında kullanımı konusunda bilgi sahibi olabilecek, | 1,2 | 3,5, | PK - 3 : | çocuk çevre araştırmalarında kullanılan yöntemler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olacak | 1,2 | 3,5, | PK - 4 : | çocuk ve çevrelerine ilişkin bir konuda araştırma yapabilecek ve sunabilecek. | 1,2 | 3,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders kapsamında genel olarak çocuk ve çevre ilişkisine değinilerek, açık alanlarda bulunan farklı fonksiyondaki (okul bahçeleri, çocuk oyun alanları, doğal alanlar, sokaklar, vb) çocuk mekanları, bu mekanların çocuklar tarafından nasıl değerlendirildiği ve nasıl olması gerektiği üzerinde durulacaktır. Bu bağlamda bu mekanların çocuklara sunduğu imkanları değerlendirmek için olanaklılık kavramı hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca çocuk ve çevre araştırmalarında kullanılan yöntemler ve çalışma konularına değinilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme | | Hafta 2 | Kavramsal olarak çocuk çevre ilişkisi | | Hafta 3 | Olanaklılık teorisi ve içeriği | | Hafta 4 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar | | Hafta 5 | Oyun kavramı ve çocuk oyun mekanları | | Hafta 6 | Doğal alanların çocuklar için önemi | | Hafta 7 | Çocuk çevre araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler | | Hafta 8 | Çocuklar nerelerde oynar? | | Hafta 9 | 1. Arasınav | | Hafta 10 | Çocuklar için nitelikli kent kriterleri | | Hafta 11 | Çocukların çevreden beklentileri, çocukların yerleri | | Hafta 12 | Araştırma ödevi öğrenci sunumu | | Hafta 13 | Çevrenin çocukların sağlığına katkıları konusunda yapılan araştırmalar konusunda tartışma | | Hafta 14 | Çocukların açık mekan kullanımları ile ilgili yapılan araştırmalar üzerinden değerlendirme | | Hafta 15 | Araştırma ödevi öğrenci sunumu | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Tai, L., Taylor Haque, M., McLenlan, G.K., Knight, E.J., 2006. Designing Outdoor Environments for Children: Landscaping Schoolyards, Gardens and Playgrounds, McGRAW-HILL. | | |
1 | Stine, S., 1997. Landscapes for Learning: Creating Outdoor Environments for Children and Youth, John Wiley&Sons, Inc., New York. | | 2 | Louv, R., 2010. Doğadaki son çocuk, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara. | | 3 | Onur, B., 2016. Çocuk, çevre, doğa, İmge Kitabevi, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 144 |
|