Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML7170Çocuk Çevreleri ve Olanaklılık3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Habibe ACAR
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çocukların açık mekan kullanımları ve onların farklı gelişim alanlarını desteklemek için gerekli açık mekan kriterleri hakkında bilgi sahibi olmak, açık alanlarda farklı fonksiyondaki (okul bahçeleri, oyun alanları, doğal alanlar, sokaklar, vb.) çocuk mekanlarına ilişkin tasarım stratejilerini öğrenmek, çocuk ve çevre konusunda yapılan araştırmalarda kullanılan yöntemler ve uygulama prosedürleri ve olanaklılık teorisi ve içeri konularında bilgi sahibi olmak.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : çocukların farklı fonksiyondaki açık mekan kullanımları ve tercihleri konularında bilgi sahibi olabilecek,1,23,5,
PK - 2 : olanaklılık teorisi ve içeriğini öğrenerek kavramın çocuk mekanları tasarımında kullanımı konusunda bilgi sahibi olabilecek,1,23,5,
PK - 3 : çocuk çevre araştırmalarında kullanılan yöntemler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olacak1,23,5,
PK - 4 : çocuk ve çevrelerine ilişkin bir konuda araştırma yapabilecek ve sunabilecek.1,23,5,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ders kapsamında genel olarak çocuk ve çevre ilişkisine değinilerek, açık alanlarda bulunan farklı fonksiyondaki (okul bahçeleri, çocuk oyun alanları, doğal alanlar, sokaklar, vb) çocuk mekanları, bu mekanların çocuklar tarafından nasıl değerlendirildiği ve nasıl olması gerektiği üzerinde durulacaktır. Bu bağlamda bu mekanların çocuklara sunduğu imkanları değerlendirmek için olanaklılık kavramı hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca çocuk ve çevre araştırmalarında kullanılan yöntemler ve çalışma konularına değinilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme
 Hafta 2Kavramsal olarak çocuk çevre ilişkisi
 Hafta 3Olanaklılık teorisi ve içeriği
 Hafta 4Gelişim ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar
 Hafta 5Oyun kavramı ve çocuk oyun mekanları
 Hafta 6Doğal alanların çocuklar için önemi
 Hafta 7Çocuk çevre araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler
 Hafta 8Çocuklar nerelerde oynar?
 Hafta 91. Arasınav
 Hafta 10Çocuklar için nitelikli kent kriterleri
 Hafta 11Çocukların çevreden beklentileri, çocukların yerleri
 Hafta 12Araştırma ödevi öğrenci sunumu
 Hafta 13Çevrenin çocukların sağlığına katkıları konusunda yapılan araştırmalar konusunda tartışma
 Hafta 14Çocukların açık mekan kullanımları ile ilgili yapılan araştırmalar üzerinden değerlendirme
 Hafta 15Araştırma ödevi öğrenci sunumu
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Tai, L., Taylor Haque, M., McLenlan, G.K., Knight, E.J., 2006. Designing Outdoor Environments for Children: Landscaping Schoolyards, Gardens and Playgrounds, McGRAW-HILL.
 
İlave Kaynak
1Stine, S., 1997. Landscapes for Learning: Creating Outdoor Environments for Children and Youth, John Wiley&Sons, Inc., New York.
2Louv, R., 2010. Doğadaki son çocuk, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara.
3Onur, B., 2016. Çocuk, çevre, doğa, İmge Kitabevi, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30
Yıl içi çalışma 13 20
Dönem sonu sınavı 15 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 3 5 15
Arasınav 1 2 2
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 3 10 30
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 3 12
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü144