|
PEM5040 | Mekan Ve Temel Tasarım | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serap YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | temel tasarım ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
| 1 | 5 | PK - 2 : | yaptıkları tez çalışmasında bu kavramları yorumlayıp, değerlendirip kullanabileceklerdir. | 1 | 1 | PK - 3 : | tasarımla iligili kuramları ve bunların temel özelliklerini öğreneceklerdir. | 1 | 3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Mekan kavramı ve sınıflandırılması, etkinlik-mekan ilişkisi | | Hafta 2 | Temel tasar öğeleri; çizgi, yön, nokta, doku, renk; mekan örnekleri üzerinde incelenmesi | | Hafta 3 | Temel tasar ilkeleri, bunların dış mekan tasarımına aktarımı | | Hafta 4 | Mekan organizasyonu; mekan organizasyonunda birlik, ölçü/oran/proporsiyon, simetri, ritim, denge | | Hafta 5 | Mekan organizasyonu kavramların örnekler üzerinde tartışılması | | Hafta 6 | Mekanda yol, sınır, landmark, bölge, düğüm kavramlarının incelenmesi ve örnekler üzerinde tartışılması | | Hafta 7 | Mekanda okunabilirlik, tutarlılık, gizem, karmaşıklık, görsel hakimiyet, görsel korunma ve mekan komposizyonu ilişkisi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Mekan organizasyonu kavramına bağlı olarak öğrencilerin çevrelerindeki bir açık mekana ilişkin sorun belirlemeleri ve bunun tartışılması | | Hafta 10 | Belirlenen sorunun mekan komposizyonu bağlamında alan üzerinde görsel olarak analizi ve bulguların ortaya koyulması ve tartışma | | Hafta 11 | Öğrencilerin soruna ilişkin çözüm alternatiflerini ortaya koymaları ve bunların tartışılması | | Hafta 12 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bell, S., 1993, Elements of Visual Design in the Landscape, E and FN Spon Press, London. | | 2 | Booth, N. K., 1990, Basic Elements of Landscape Architectural Design, Prospect Heights, Waveland Press | | 3 | Ching,F.D.K. 1979, Architecture:Form, Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York | | 4 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley. | | 5 | Graves, M., 1951, The Art of Color and Design, The Maple Press Company, York, PA. | | |
1 | Altman, I. ve Zube, E. H. 1989; Public Places and Spaces, 164-165, Plenum Press, New York | | 2 | Gehl, J., 1987. Life Between Buildings: Using Public Space,Van Nostrand Reinhold, New York. | | 3 | Whyte,W. H., 1980,The Social Life of Small Urban Spaces, Newyork:Project for Public Places. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Ödev | 11 | | 15 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 4 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Diğer 1 | 6 | 4 | 24 | Toplam Çalışma Yükü | | | 187 |
|