Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM5090Acık Mekan Organızasyonu3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tuğba DÜZENLİ
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. Arzu KALIN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrenciye çevresel algı ve biliş ile ilgili genel bir bilgi birikimi sağlamak, mekan tanımı ve elemanlarını kavramak, kentsel ve kırsal açık alanlar, oluşumları, özel yapı elemanları kullanım değerlendirmelerini anlamada bilgi birikimlerini kullanmalarını sağlamak, kentsel ve kırsal alanların problemlerinin nasıl araştırılacağını, tercih edilen çevrelerin oluşturulmasıyla ilgili yeni teorilerin nasıl oluşturulacağını öğretmekt
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : mekan bileşen ve öğlerini ve bunların insan etkinlikleri ile ilişkisini tanımlayabileceklerdir.1,2,8,112,
PK - 2 : edindikleri bilgileri çevre-davranış ilişkisinin analizi sürecinde etkin bir şekilde kullanabileceklerdir.1,2,8,115
PK - 3 : çevresel algı ve bilişe ilişkin genel bilgi edineceklerdir.1,2,8,116
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Mekan tanımı ve elemanları, Mekanda sınır kapsamı çevresel algı ve biliş, İmaj, şema ve haritalama kavramları, Skeç harita türleri, Aktivite/mekan ayrılmazlığı, Mekanlar ve insan yargıları, Çevresel etkileşimler, Düşünce sisteminin gelişimi, Mekanları tanımanın gelişimi, Mekanların değerlendirilmesi, Mekanların üretilmesi, Tasarım ve tasarımcıların rolü.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Çevresel tasarım ve tasarımcıların mekan oluşturma görevi
 Hafta 2Mekan kavramı, mekan bileşen ve öğeleri
 Hafta 3Mekanının sınırlandırılması-sınır kavramı
 Hafta 4Dinamik bir sistem olarak mekan organizasyonu (örgütlenmesi) ve temel bileşenleri
 Hafta 5Kullanıcı (ihtiyaç)-etkinlik-mekan ilişkisi
 Hafta 6Kullanıcı ihtiyaçları, çevresel algı ve biliş
 Hafta 7Etkinlik-mekan ilişkisi ve uyumluluğu
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Mekanların çevresel değerlendirilmesi
 Hafta 10Öğrencilerin ders kapsamında bir araştırma sorunu belirlemesi ve tartışma
 Hafta 11Soruna ilişkin kapsam ve içerik belirlenmesi ve tartışma
 Hafta 12Öğrenci çalışmalarının tartışılması ve yönlendirilmesi
 Hafta 13Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 Hafta 14Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 Hafta 15Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Altman, I. ve Zube, E. H. 1989; Public Places and Spaces, 164-165, Plenum Press, New York
2Bell, S., 1993, Elements of Visual Design in the Landscape, E and FN Spon Press,London.
3Booth, N. K., 1990, Basic Elements of Landscape Architectural Design, Prospect Heights, Waveland Press.
4Ching,F.D.K. 1979, Architecture:Form, Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York
5Graves, M., 1951, The Art of Color and Design, The Maple Press Company, York, PA.
 
İlave Kaynak
1Gehl, J., 1987. Life Between Buildings:Using Public Space,Van Nostrand Reinhold, New York.
2Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley.
3Whyte,W. H., 1980,The Social Life of Small Urban Spaces, Newyork:Project for Public Places.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Sözlü sınav 2
4
6
10
10/02/2010
03/03/2010
17/03/2004
14/04/2010
2 30
Sunum 11
12
13
14
21/04/2010
28/04/2010
05/05/2010
12/05/2010
2 20
Dönem sonu sınavı 16 24/05/2010 4 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Ödev 6 6 36
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 3 18
Dönem sonu sınavı 4 1 4
Diğer 1 2 4 8
Diğer 2 2 4 8
Toplam Çalışma Yükü186