|
PEM5090 | Acık Mekan Organızasyonu | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tuğba DÜZENLİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Arzu KALIN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrenciye çevresel algı ve biliş ile ilgili genel bir bilgi birikimi sağlamak, mekan tanımı ve elemanlarını kavramak, kentsel ve kırsal açık alanlar, oluşumları, özel yapı elemanları kullanım değerlendirmelerini anlamada bilgi birikimlerini kullanmalarını sağlamak, kentsel ve kırsal alanların problemlerinin nasıl araştırılacağını, tercih edilen çevrelerin oluşturulmasıyla ilgili yeni teorilerin nasıl oluşturulacağını öğretmekt |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | mekan bileşen ve öğlerini ve bunların insan etkinlikleri ile ilişkisini tanımlayabileceklerdir. | 1,2,8,11 | 2, | PK - 2 : | edindikleri bilgileri çevre-davranış ilişkisinin analizi sürecinde etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. | 1,2,8,11 | 5 | PK - 3 : | çevresel algı ve bilişe ilişkin genel bilgi edineceklerdir. | 1,2,8,11 | 6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Mekan tanımı ve elemanları, Mekanda sınır kapsamı çevresel algı ve biliş, İmaj, şema ve haritalama kavramları, Skeç harita türleri, Aktivite/mekan ayrılmazlığı, Mekanlar ve insan yargıları, Çevresel etkileşimler, Düşünce sisteminin gelişimi, Mekanları tanımanın gelişimi, Mekanların değerlendirilmesi, Mekanların üretilmesi, Tasarım ve tasarımcıların rolü. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevresel tasarım ve tasarımcıların mekan oluşturma görevi | | Hafta 2 | Mekan kavramı, mekan bileşen ve öğeleri | | Hafta 3 | Mekanının sınırlandırılması-sınır kavramı | | Hafta 4 | Dinamik bir sistem olarak mekan organizasyonu (örgütlenmesi) ve temel bileşenleri | | Hafta 5 | Kullanıcı (ihtiyaç)-etkinlik-mekan ilişkisi | | Hafta 6 | Kullanıcı ihtiyaçları, çevresel algı ve biliş | | Hafta 7 | Etkinlik-mekan ilişkisi ve uyumluluğu | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Mekanların çevresel değerlendirilmesi | | Hafta 10 | Öğrencilerin ders kapsamında bir araştırma sorunu belirlemesi ve tartışma | | Hafta 11 | Soruna ilişkin kapsam ve içerik belirlenmesi ve tartışma | | Hafta 12 | Öğrenci çalışmalarının tartışılması ve yönlendirilmesi | | Hafta 13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | Hafta 14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | Hafta 15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Altman, I. ve Zube, E. H. 1989; Public Places and Spaces, 164-165, Plenum Press, New York | | 2 | Bell, S., 1993, Elements of Visual Design in the Landscape, E and FN Spon Press,London. | | 3 | Booth, N. K., 1990, Basic Elements of Landscape Architectural Design, Prospect Heights, Waveland Press. | | 4 | Ching,F.D.K. 1979, Architecture:Form, Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York | | 5 | Graves, M., 1951, The Art of Color and Design, The Maple Press Company, York, PA. | | |
1 | Gehl, J., 1987. Life Between Buildings:Using Public Space,Van Nostrand Reinhold, New York. | | 2 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley. | | 3 | Whyte,W. H., 1980,The Social Life of Small Urban Spaces, Newyork:Project for Public Places. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sözlü sınav | 2 4 6 10 | 10/02/2010 03/03/2010 17/03/2004 14/04/2010 | 2 | 30 | Sunum | 11 12 13 14 | 21/04/2010 28/04/2010 05/05/2010 12/05/2010 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2010 | 4 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Ödev | 6 | 6 | 36 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 3 | 18 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 2 | 4 | 8 | Diğer 2 | 2 | 4 | 8 | Toplam Çalışma Yükü | | | 186 |
|