Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM5210Peyzaj Tasarım Kuram Ve Met3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere peyzaj mimarlığı alanındaki farklı teori ve kuramlar hakkında bilgi vermek, bunların mekansal analizlerde nasıl kullanılabileceğini öğretmekt
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Peyzaj mimarlığı alanındaki tasarıma ilişkin teorilerin neler olduğunu anlatabileceklerdir.1,22,
PK - 2 : Bu teorilere dayanarak elde ettikleri kavramları insan-çevre analizlerinde kullanabileceklerdir.1,23
PK - 3 : Bu teorilere dayalı olarak araştırmalar yürütebileceklerdir.1,25
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Peyzaj mimarlığında farklı teori ve kuramların ana hatlarının güncel yorumlarla verilmesi.Bu metodlar ve teoriler kapsamında mekansal verilerin araştırılması ve tasarımlara altyapı oluşturulması, Teorik çalışmaların küçük bir pilot uygulama ile sonuçlandırılması.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İnsan çevre ilişkisi ve çevresel tasarım teorisinin yapısı
 Hafta 2Pozitif teori, normatif teori, tasarım alanında teori kavramı, çevresel tasarımın öze ve sürece yönelik teorileri
 Hafta 3Davranış bilimlerinin ilgi alanı, tasarımın ilgi alanı, tasarım problemlerinin yapısı, davranış bilimlerinin tasarım teorisine katkısı
 Hafta 4Pozitif çevresel tasarım teorisi ve tasarım metodolojisi
 Hafta 5Çevresel tasarım uygulamalarına ilişkin modeller, rasyonel bir süreç olarak çevresel tasarım modelleri, tartışma süreci olarak çevresel tasarım modelleri
 Hafta 6Tasarım sürecine ilişkin modeller, Fikir aşaması, tasarlama ve tasarım aşaması, seçim yapma ve seçim aşaması
 Hafta 7Tasarımın özüne ilişkin modeller, çevre ve insan davranışı, temel kavramlar, insan davranışına ilişkin temel süreçler, insan yapımı çevrelerde insan davranışı
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Estetik teorisi
 Hafta 10Normatif çevresel tasarım teorisi, çevresel tasarımda sosyo-fiziksel kavramlar
 Hafta 11Öğrencilerin ders kapsamında gördükleri konular kapsamında bir araştırma konusu belirlemesi ve tartışılması
 Hafta 12Öğrencilerin kararlaştırdıkları konuların kapsamının ve içeriğinin belirlenmesi, tartışma
 Hafta 13Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 Hafta 14Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 Hafta 15Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Murphy, M. D. 2005; Landscape Architecture Theory: An Evolving Body of Thought, Waveland Pres
 
İlave Kaynak
1Swaffield, S. 2002; Theory in Landscape Architecture: A Reader(Penn Studies in Landscape Architecture), University of Pennsylvania Pres.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 2 30
Yıl içi çalışma 12 2 30
Sunum 16
Dönem sonu sınavı 16 2 40
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 1 14 14
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 5 7 35
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 0 0 0
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 8 7 56
Diğer 2 3 2 6
Toplam Çalışma Yükü225