|
PEMI5190 | Environmental Psychology | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çevresel psikoloji araştırma alanında bilgi vermek, mekânsal tasarımla ilişkisini kurmak, bu alanda yürütülen araştırmalarda ele alınabilecek konuları ve teknikleri örneklendirmek. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Çevresel psikolojinin çalışma konularını ve yöntemlerini öğreneceklerdir. | 1 | 6, | PK - 2 : | Çevresel psikolojinin mekansal tasarım ile ilişkisini ve katkılarını anlayacaktır. | 1 | 6, | PK - 3 : | mekansal tasarıma yönelik çevresel psikoloji araştırmaları geliştirebileceklerdir. | 1 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan çevre ilişkisinde tarihi süreç, Aydınlanma Çağı ve bilimsel yöntemin gelişmesi, yaygın dünya görüşünün biçimlenmesi ve modern mekânsal tasarım üzerindeki etkileri, modern mekânsal tasarım uygulamalarının eksiklikleri, alternatif dünya görüşü (Romantizm, Ekspressivizm), çevresel psikolojinin gelişimi, ele aldığı konular, çevresel psikoloji araştırmalarında konular, araştırma soruları ve tekniklerin ilişkili olarak ele alınması |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevresel Psikoloji nedir, neden ortaya çıkmıştır? | | Hafta 2 | İnsan-çevre ilişkisinin tarihi gelişimi1- modern mekânsal tasarım disiplinlerinin uygulamalarındaki sorunlar | | Hafta 3 | İnsan-çevre ilişkisinin tarihi gelişimi 2- Aydınlanma Çağı ve bilimsel yöntemin gelişmesi | | Hafta 4 | İnsan-çevre ilişkisinin tarihi gelişimi 3-Modern mekansal tasarım anlayışının biçimlenmesi ve uygulamalardaki sorunlar, alternatif bir yaklaşım ihtiyacı | | Hafta 5 | İnsan-çevre ilişkisinin tarihi gelişimi 4. alternatif dünya görüşü, Romantizm, Ekspressivizm ve insan-çevre ilişkisi | | Hafta 6 | Çevresel psikolojinin geçmiş 60 yılı, çevresel psikoloji ve ele aldığı konular | | Hafta 7 | çevresel psikolojide araştırma sürecinin yapılandırılması | | Hafta 8 | öğrenci sunumları | | Hafta 9 | sınav haftası | | Hafta 10 | Çevresel psikoloji araştırmalarında araştırma konuları ve teknikler; biliş haritaları kullanan araştırmalar ve konuları | | Hafta 11 | Çevresel psikoloji araştırmalarında araştırma konuları ve teknikler; davranış gözlemi ve haritalarını kullanan araştırmalar | | Hafta 12 | Çevresel psikoloji araştırmalarında araştırma konuları ve teknikler; iz ölçümü, simülasyon ve oyunlar | | Hafta 13 | Çevresel psikoloji araştırmalarında araştırma konuları ve teknikler; görüşme ve anket | | Hafta 14 | öğrenci sunumları | | Hafta 15 | final haftası | | Hafta 16 | final haftası | | |
1 | H. M. Proshansky, W. H. Ittelson, L. G. Rivlin (Eds.) 1976. Environmental Psychology; People and Their Physical Settings, Holt, Rinehart and Winston, Inc., Second Edition | | 2 | J. Lang (Ed.) 1974. Designing for Human Behavior. Dowden, Hutchinson & Ross Inc. | | 3 | Lang, J., 1987. Creating Architectural Theory; the Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design. Van Nostrand Reinhold, New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 12 | | 1,00 | 30 | Ödev | 9 | | 1,00 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | | 1,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 13 | 91 | Arasınav için hazırlık | 7 | 3 | 21 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Ödev | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 3 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 199 |
|