|
PEM5060 | Bitki Materyalı | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı bitki materyali konusunda lisansüstü çalışma yapacak öğrencilerin bitki sistematiğinin genel prensipleri konusunda bilgilendirerek, odunsu bitkilerin toplama, arşivleme ve tanısının yapılması konusunda genel bilgilendirilmesini sağlayarak, Türkiye'nin bitki coğrafyası bakımından önemli flora bölgeleri ve vejetasyon tipleri konusunda bilgilendirmekt |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | bitki sistematiğini ve genel prensiplerini öğrenebilecekler. | 2,3,4,6,7,8,11 | 1 | PK - 2 : | bitki materyallerinin toplama, kurutma ve arşivleme yöntemlerini öğrenebilecekler | 1,2,3,12 | 1,3 | PK - 3 : | Türkiye'nin flora bölgelerinde yer alan önemli odunsu taksonların peyzaj mimarlığındaki yeri ve önemi konusunda bilgi sahibi olabilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | 1,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Bitki sistematiği, sistematik kategoriler, botanikte isimlendirme, odunsu bitkilerde tanı yöntemi, bitkilerin toplanması, kurutulması ve arşivleme yöntemleri. Türkiye'nin doğal bitki örtüsü ve bu bitkilerin peyzaj mimarlığında önemi. Bitki coğrafyası bakımından Türkiye'nin flora bölgeleri, bu bölgelerde yer alan önemli odunsu ve otsu taksonlar, bu taksonların ekolojik, ekonomik ve estetik açıdan değerlendirilmesi. Endemik ve relikt bitkiler, bu bitkilerin peyzaj mimarlığı bakımından yeri önemi. Türkiye'nin başlıca vejetasyon tipleri. Türkiye'de yatay ve dikey yönde bitki değişimlerinin irdelenmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tohumlu bitkiler, açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkiler | | Hafta 2 | Sistematik botanik, botanikte isimlendirme, bilimsel araştırmalarda bitki toplama, kurutma ve arşivleme teknikleri | | Hafta 3 | Türkiye'nin başlıca vejetasyon tipleri, Türkiye'de yatay ve dikey yönde bitki değişimlerinin irdelenmesi | | Hafta 4 | Bitki çoğrafyası açısından Türkiye'nin flora bölgeleri | | Hafta 5 | Türkiye'nin çoğrafyası açısından açık flora bölgeleri | | Hafta 6 | Türkiye'nin çoğrafyası açısından kapalı flora bölgeleri | | Hafta 7 | Egzotik bitkiler, ülkemizde doğallaşma eğilimi gösteren egzotik bitkiler | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | 1980 yılına kadar ülkemize giren egzotik bitkiler | | Hafta 10 | 1980-2010 arası ülkemize giren egzotik bitkilerin tanıtımı (Açık Tohumlular) | | Hafta 11 | 1980-2010 arası ülkemize giren egzotik bitkilerin tanıtımı (Açık Tohumlular) | | Hafta 12 | 1980-2010 arası ülkemize giren egzotik bitkilerin tanıtımı (Kapalı Tohumlular-Ağaçlar) | | Hafta 13 | 1980-2010 arası ülkemize giren egzotik bitkilerin tanıtımı (Kapalı Tohumlular-Çalılar) | | Hafta 14 | Ekolojik isteklerine göre bitki materyallerinin sınıflandırılması | | Hafta 15 | Estetik ve fonksiyonel kullanım alanlarına göre bitki materyalinin sınıflandırılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon | | |
1 | Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 29/03/2010 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 26/04/2010 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 23 | 1 | 23 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 4 | 5 | 20 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 35 | 1 | 35 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 5 | 1 | 5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|