|
PEML5268 | Çevre Davranış Araştırmala.Tek. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tuğba DÜZENLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çevre davranış araştırmalarında bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlayarak, yöntemlerine göre sınıflayarak peyzaj araştırmalarında kullanılabilecek tekniklerin öğretilmesi |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | çevre davranış araştırmalarına ait bilimsel araştırma kavramlarını tanımlayabilir | 1,2,8,11 | | PK - 2 : | Araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırabilir | 1,2,8,11 | | PK - 3 : | Araştırmaları yöntemlerine göre sınıflandırabilir | 1,2,8,11 | | PK - 4 : | Hangi araştırma için hangi tekniği kullanacağını seçebilir | 1,2,8,11 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevre davranış araştırmalarında Bilimsel Araştırma & Araştırma Yöntemlerine Giriş ,Araştırma Konusunun Belirlenmesi & Problemin Tanımlanması
Araştırma Örnekleminin Belirlenmesi , Ölçme Düzeyleri & Ölçü Araçları & Geçerlik ve Güvenirlik
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını çevre davranış araştırmaları bağlamında tanımlama | | Hafta 2 | çevre davranış araştırmalarının amaçlarını açıklama | | Hafta 3 | Araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırma | | Hafta 4 | Araştırmaları yöntemlerine göre sınıflandırma | | Hafta 5 | Hangi amaçların hangi tekniklerle araştırılabileceğini açıklama | | Hafta 6 | Anket tekniğinin anlatılması | | Hafta 7 | Görsel anket tekniğinin anlatılması | | Hafta 8 | arasınav | | Hafta 9 | Likert tutum ölçeğinin anlatılması | | Hafta 10 | gözlem tekniğinin anlatılması | | Hafta 11 | davranış gözleminin anlatılması ve kurgulanması | | Hafta 12 | ziyaretçi temelli fotoğraflama tekniğinin anlatılması | | Hafta 13 | röportaj tekniğinin anlatılması | | Hafta 14 | Öğrencilerin ders kapsamında gördükleri konular kapsamında bir araştırma konusu ve tekniği belirlemesi ve tartışılması | | Hafta 15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | Hafta 16 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | |
1 | Creswell, J. W. (2005). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating | | 2 | Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Sunum | 16 | | 2 | 50 | Ödev | 12 | | 30 | 20 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 7 | 35 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 8 | 7 | 56 | Diğer 2 | 3 | 2 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|