Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML5268Çevre Davranış Araştırmala.Tek.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tuğba DÜZENLİ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çevre davranış araştırmalarında bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlayarak, yöntemlerine göre sınıflayarak peyzaj araştırmalarında kullanılabilecek tekniklerin öğretilmesi
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : çevre davranış araştırmalarına ait bilimsel araştırma kavramlarını tanımlayabilir1,2,8,11
PK - 2 : Araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırabilir1,2,8,11
PK - 3 : Araştırmaları yöntemlerine göre sınıflandırabilir1,2,8,11
PK - 4 : Hangi araştırma için hangi tekniği kullanacağını seçebilir1,2,8,11
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Çevre davranış araştırmalarında Bilimsel Araştırma & Araştırma Yöntemlerine Giriş ,Araştırma Konusunun Belirlenmesi & Problemin Tanımlanması Araştırma Örnekleminin Belirlenmesi , Ölçme Düzeyleri & Ölçü Araçları & Geçerlik ve Güvenirlik
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını çevre davranış araştırmaları bağlamında tanımlama
 Hafta 2çevre davranış araştırmalarının amaçlarını açıklama
 Hafta 3Araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırma
 Hafta 4Araştırmaları yöntemlerine göre sınıflandırma
 Hafta 5Hangi amaçların hangi tekniklerle araştırılabileceğini açıklama
 Hafta 6Anket tekniğinin anlatılması
 Hafta 7Görsel anket tekniğinin anlatılması
 Hafta 8arasınav
 Hafta 9Likert tutum ölçeğinin anlatılması
 Hafta 10gözlem tekniğinin anlatılması
 Hafta 11davranış gözleminin anlatılması ve kurgulanması
 Hafta 12ziyaretçi temelli fotoğraflama tekniğinin anlatılması
 Hafta 13röportaj tekniğinin anlatılması
 Hafta 14Öğrencilerin ders kapsamında gördükleri konular kapsamında bir araştırma konusu ve tekniği belirlemesi ve tartışılması
 Hafta 15Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 Hafta 16Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Creswell, J. W. (2005). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating
2Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara:
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 2 30
Sunum 16 2 50
Ödev 12 30 20
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 1 14 14
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 5 7 35
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 0 0 0
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 8 7 56
Diğer 2 3 2 6
Toplam Çalışma Yükü225