|
PEM5040 | Mekan Ve Temel Tasarım | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Lisans düzeyindeki temel tasar ilkelerinin dış mekan tasarımlarında uygulamasının öğretilmesi. Yol, kenar, bölge, düğüm ve landmark kavramları ve bu kavramların temel tasar ilkeleri ile açıklanması. Kişisel mekan kavramı ve kişisel mekan istekleri, mimari mekan kavramı ve mimari mekanın olanakları öğretilecektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | temel tasarım ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
| 1,2,7,8,9,10,12,13 | 5 | PK - 2 : | yaptıkları tez çalışmasında bu kavramları yorumlayıp, değerlendirip kullanabileceklerdir. | 1,2,7,8,9,10,11,12,13 | 1 | PK - 3 : | tasarımla iligili kuramları ve bunların temel özelliklerini öğreneceklerdir. | 1,2,5,7,8,9,10,12,13 | 3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel tasarım ilkeleri, bu ilkelerin dış mekan tasarımına uygulanması. Yol, kenar, bölge, düğüm ve landmark kavramları. Bu kavramların temel tasar ilkeleriyle açıklanması. Kişisel mekan kavramı ve kişisel mekan istekleri, mimari mekan kavramı ve mimari mekanın olanakları öğretilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Mekan kavramı ve sınıflandırılması, etkinlik-mekan ilişkisi | | Hafta 2 | Temel tasar öğeleri; çizgi, yön, nokta, doku, renk; mekan örnekleri üzerinde incelenmesi | | Hafta 3 | Temel tasar ilkeleri, bunların dış mekan tasarımına aktarımı | | Hafta 4 | Mekan organizasyonu; mekan organizasyonunda birlik, ölçü/oran/proporsiyon, simetri, ritim, denge | | Hafta 5 | Mekan organizasyonu kavramların örnekler üzerinde tartışılması | | Hafta 6 | Mekanda yol, sınır, landmark, bölge, düğüm kavramlarının incelenmesi ve örnekler üzerinde tartışılması | | Hafta 7 | Mekanda okunabilirlik, tutarlılık, gizem, karmaşıklık, görsel hakimiyet, görsel korunma ve mekan komposizyonu ilişkisi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Mekan organizasyonu kavramına bağlı olarak öğrencilerin çevrelerindeki bir açık mekana ilişkin sorun belirlemeleri ve bunun tartışılması | | Hafta 10 | Belirlenen sorunun mekan komposizyonu bağlamında alan üzerinde görsel olarak analizi ve bulguların ortaya koyulması ve tartışma | | Hafta 11 | Öğrencilerin soruna ilişkin çözüm alternatiflerini ortaya koymaları ve bunların tartışılması | | Hafta 12 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bell, S., 1993, Elements of Visual Design in the Landscape, E and FN Spon Press, London. | | 2 | Booth, N. K., 1990, Basic Elements of Landscape Architectural Design, Prospect Heights, Waveland Press | | 3 | Ching,F.D.K. 1979, Architecture:Form, Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York | | 4 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley. | | 5 | Graves, M., 1951, The Art of Color and Design, The Maple Press Company, York, PA. | | |
1 | Altman, I. ve Zube, E. H. 1989; Public Places and Spaces, 164-165, Plenum Press, New York | | 2 | Gehl, J., 1987. Life Between Buildings: Using Public Space,Van Nostrand Reinhold, New York. | | 3 | Whyte,W. H., 1980,The Social Life of Small Urban Spaces, Newyork:Project for Public Places. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Ödev | 11 | | 15 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 4 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Diğer 1 | 6 | 4 | 24 | Toplam Çalışma Yükü | | | 187 |
|