|
MUZO2011 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler vermek. Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işleri kavratmak. TME sistemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. lköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi vermek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak. İlköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi vermek. Sosyo-ekonomik kalkınmanın en önemli etmeni olan eğitime gerekli miktar ve kalitedeki yöneticilerin yetişmesini sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | okul yönetiminin işleyişini tanırlar. | | | ÖK - 2 : | Türk Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini bilirler. | | | ÖK - 3 : | sistemin yönetimine ilişkin bilgileri öğrenirler. | | | ÖK - 4 : | Türk eğitim sisteminin bugünkü haline gelmesinde geçirdiği süreç hakkında bilgi sahibi olurlar | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş.
| | Hafta 2 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi | | Hafta 3 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi
| | Hafta 4 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi
| | Hafta 5 | Türk eğitim sisteminin temel öğeleri | | Hafta 6 | Türk eğitim sisteminin temel öğeleri | | Hafta 7 | Türk eğitim sisteminde okul kavramı ve okulun yeri | | Hafta 8 | Türk eğitim sisteminde okul kavramı ve okulun yeri | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Öğretmenin okul yönetimindeki yeri ve statüsü | | Hafta 11 | Okullarda yönetim yapısını oluşturan unsurlar | | Hafta 12 | Okul yönetiminin işlevi ve görevleri
| | Hafta 13 | Okul yönetiminin işlevi ve görevleri.Kısa sınav. | | Hafta 14 | Milli eğitimin teşkilatlanması | | Hafta 15 | Milli eğitimin teşkilatlanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Başaran, İ., E.2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara | | 2 | BİNBAŞOĞLU,C.1995;Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi,İstanbul | | 3 | UNAT,F.R. 1964; Türkiye Eğitim Sistemi'nin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış,Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 18 | 1 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 88 |
|