Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/bote
Tel: +90 0462 3777380

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MUZO2011Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüGÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler vermek. Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işleri kavratmak. TME sistemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. lköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi vermek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak. İlköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi vermek. Sosyo-ekonomik kalkınmanın en önemli etmeni olan eğitime gerekli miktar ve kalitedeki yöneticilerin yetişmesini sağlamak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : okul yönetiminin işleyişini tanırlar.
ÖK - 2 : Türk Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini bilirler.
ÖK - 3 : sistemin yönetimine ilişkin bilgileri öğrenirler.
ÖK - 4 : Türk eğitim sisteminin bugünkü haline gelmesinde geçirdiği süreç hakkında bilgi sahibi olurlar
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş.
 Hafta 2Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi
 Hafta 3Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi
 Hafta 4Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi
 Hafta 5Türk eğitim sisteminin temel öğeleri
 Hafta 6Türk eğitim sisteminin temel öğeleri
 Hafta 7Türk eğitim sisteminde okul kavramı ve okulun yeri
 Hafta 8Türk eğitim sisteminde okul kavramı ve okulun yeri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Öğretmenin okul yönetimindeki yeri ve statüsü
 Hafta 11Okullarda yönetim yapısını oluşturan unsurlar
 Hafta 12Okul yönetiminin işlevi ve görevleri
 Hafta 13Okul yönetiminin işlevi ve görevleri.Kısa sınav.
 Hafta 14Milli eğitimin teşkilatlanması
 Hafta 15Milli eğitimin teşkilatlanması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Başaran, İ., E.2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara
2BİNBAŞOĞLU,C.1995;Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi,İstanbul
3UNAT,F.R. 1964; Türkiye Eğitim Sistemi'nin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış,Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 18/11/2018 1 50
Dönem sonu sınavı 16 10/01/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 3 10 30
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 18 1 18
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü88