|
OON3015 | Oyun ve Dramatik Etkinlikler | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Ümit ARSLAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dramatik etkinlikleri tanımlayabilme.
Çocuk programlarında kullanılacak dramatik etkinlikleri planlayabilme.
Çocuk kulübünde dramatik etkinliklerde kullanılacak araç- gereçleri etkinliğe ve çocuğa uygun olarak hazırlayabilme.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dramatik etkinliklerin ne olduğunu açıklar. | | | ÖK - 2 : | Drama Tekniklerini kullanabilir. | | | ÖK - 3 : | Dramanın aşamalarını açıklar. | | | ÖK - 4 : | Çocuklar için aktivite programları hazırlayacak. | | | ÖK - 5 : | Dramatik araç gereler hazırlar. | | | ÖK - 6 : | Hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebilir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dramatik etkinliğin tanımı
Dramatizasyon nedir?
Öğrenmede 5 duyunun etkisi
Dramatik etkinliklerdeki temel kavramlar
Dramatik etkinliklerin sanat ve yaratıcılıkla ilişkisi
Dramatik etkinlikler ve oyun
Şiir, tekerleme, bilmece, hikayeler
Yaratıcı dans, müzik, ritim
Dramatik etkinliklerde kullandığımız araç gereçler
Pantomim- maske-kukla eğitimi
Örnek uygulamalar
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders içerikleri hakkında bilgi verme, kaynakça tanıtımı ve sınavlarla ilgili bilgi verme | | Hafta 2 | Dramatik etkinliklerin tanımı | | Hafta 3 | Çocuk aktiviteleri içindeki yeri | | Hafta 4 | Dramatik etkinlikler
Şiirler
Bilmeceler-Tekerlemeler
Hikayeler
| | Hafta 5 | Kullanılan teknikler
Doğaçlamalar
Dramatizasyon
| | Hafta 6 | Uygulama Örnekleri | | Hafta 7 | Uygulama Örnekleri | | Hafta 8 | Ara sınav haftası | | Hafta 9 | Dramatik etkinlik araçları | | Hafta 10 | Kuklalar | | Hafta 11 | Maskeler | | Hafta 12 | Aksesuarlar | | Hafta 13 | Araç gereçleri hazırlama | | Hafta 14 | Kuklalarla uygulama çalışmaları | | Hafta 15 | Maskelerle uygulama çalışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ömeroğlu, E.; Yayla, Ş.; Özyürek, A.; Erbay, F. 2013Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Ankara, Eğiten Kitap. | | 2 | Karadağ, A. 2005. Dramatik Etkinlikler okul Öncesinde, Kök Yayıncılık, Ankara. | | 3 | Erdoğan, T. 2015. Drama, Eğiten Yayınevi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 11 12 13 14 15 | | 10 | 20 | Uygulama | 2 3 4 5 6 7 9 1 | | 16 | 20 | Ödev | 12 13 14 15 | | 8 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03.01.2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 5 | 20 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 2 | 10 | 20 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 5 | 20 | Proje | 2 | 4 | 8 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|