|
GEKU1007 | Bilişim Teknolojileri | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uygulama, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ARŞ. GÖR. Ayça ÇEBİ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmeleridir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
| | 1 | ÖK - 2 : | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. | | 1 | ÖK - 3 : | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. | | 1 | ÖK - 4 : | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. | | 1 | ÖK - 5 : | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. | | 1 | ÖK - 6 : | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. | | 1 | ÖK - 7 : | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. | | 1 | ÖK - 8 : | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. | | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme | | Hafta 2 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları | | Hafta 3 | Algoritma ve akış şemaları, bilgisayar sistemleri | | Hafta 4 | Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar | | Hafta 5 | İşletim sistemlerinin temelleri ve güncel işletim sistemleri | | Hafta 6 | Dosya yönetimi ve yardımcı programlar | | Hafta 7 | Kelime İşlemci Programları | | Hafta 8 | Hesaplama/tablo/grafik programları | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Sunu Programları | | Hafta 11 | Masaüstü Yayıncılık ve Veri tabanı yönetim sistemleri | | Hafta 12 | Web tasarımı ve eğitimde internet kullanımı | | Hafta 13 | İletişim ve işbirliği teknolojileri | | Hafta 14 | Güvenli internet kullanımı, bilişim etiği ve telif hakları | | Hafta 15 | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. | | 2 | Kuzu, Abdullah (Ed.) (2011). Bilgisayar II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 3 | 14 | 42 | Diğer 2 | 4 | 6 | 24 | Toplam Çalışma Yükü | | | 148 |
|