Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/bote
Tel: +90 0462 3777380

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

GEKU1007Bilişim Teknolojileri3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüSOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiUygulama, Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiARŞ. GÖR. Ayça ÇEBİ,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmeleridir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. 1
ÖK - 2 : Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar.1
ÖK - 3 : Basit problemler için akış diyagramı oluşturur.1
ÖK - 4 : İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir.1
ÖK - 5 : Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır.1
ÖK - 6 : İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder.1
ÖK - 7 : Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır.1
ÖK - 8 : Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir.1
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme
 Hafta 2Problem çözme kavramları ve yaklaşımları
 Hafta 3Algoritma ve akış şemaları, bilgisayar sistemleri
 Hafta 4Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar
 Hafta 5İşletim sistemlerinin temelleri ve güncel işletim sistemleri
 Hafta 6Dosya yönetimi ve yardımcı programlar
 Hafta 7Kelime İşlemci Programları
 Hafta 8Hesaplama/tablo/grafik programları
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Sunu Programları
 Hafta 11Masaüstü Yayıncılık ve Veri tabanı yönetim sistemleri
 Hafta 12Web tasarımı ve eğitimde internet kullanımı
 Hafta 13İletişim ve işbirliği teknolojileri
 Hafta 14Güvenli internet kullanımı, bilişim etiği ve telif hakları
 Hafta 15Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım.
2Kuzu, Abdullah (Ed.) (2011). Bilgisayar II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 19/11/2018 1 50
Dönem sonu sınavı 16 07/01/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 1 7 7
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 5 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 7 7
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 3 14 42
Diğer 2 4 6 24
Toplam Çalışma Yükü148