|
JLJL7520 | Bilgisayar Programlarıyla Hidrojeoloji | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Esra HATİPOĞLU TEMİZEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Hidrojeolojik çalışmalarda kullanılan kimyasal analizler ile çeşitli bilgisayar programlarına uygun veri setlerini hazırlatıp bu veri setlerini programlara tanıtıp kimyasal analizlerin kolay bir şekilde yorumlanması becerisinin öğrenciye kazandırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Hidrojeolojik çalışmalarda kullanılan kimyasal analizlerin bilinmesi, yaygın olarak kullanılan bilgisayar programlarının tanıtılması hedeflenmiştir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | hidrojeolojik çalışmalarda kullanılan kimyasal analiz sonuçlarını veri setine dönüştürebilir | | | ÖK - 2 : | sSuların kimyasal analiz sonuçlarını grafiksel olarak gösterebilir | | | ÖK - 3 : | su kimyası grafiklerini yorumlayabilir | 1 | | ÖK - 4 : | yeraltı suyu akımı ve ısı taşınım modellemesi yapabilir | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hidrojeolojik çalışmalarda kullanılan kimyasal analizler, programlara uygun veri setlerinin oluşturulması, yaygın olarak kullanılan bilgisayar programlarının tanıtılması, su kimyası analizlerinin Aquachem grafik programı ile değerlendirilmesi, sularda doygunluk indisi programlarının (PHREEQC) tanıtılması ve uygulanması Jeotermal sahalarda ısı ve taşınım modellemesi yapabilen SHEMAT programının tanıtılması ve uygulanması, soğuk su akiferlerinde Kullanılan MODFLOW programının tanıtılması ve kullanılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Su kimyasında kullanılan kimyasal analizler | | Hafta 2 | Konsantrasyon birimleri | | Hafta 3 | AquaChem programıntanıtılması ve menülerin tanıtılması | | Hafta 4 | Veri setlerinin oluşturulması | | Hafta 5 | Veri setlerinin programa girilmesi | | Hafta 6 | Jeotermometre, Giggenbach, Schoeller, Piper diyagramlarının çizimi ve yorumlanması | | Hafta 7 | Su-Kayaç etkileşim tablosunun oluşturulması | | Hafta 8 | PHREEQC programının tanıtılması | | Hafta 9 | Ara-sınav | | Hafta 10 | PHREEQC programı için veri setlerinin oluşturulması ve doygunluk hesaplarının yapılması | | Hafta 11 | MODFLOW programının tanıtılması ve veri setlerinin oluşturulması | | Hafta 12 | MODFLOW ile Akifer modelinin oluşturulması ve yorumlanması | | Hafta 13 | SHEMAT programının tanıtılması | | Hafta 14 | SHEMAT programı veri setinin hazırlanması | | Hafta 15 | SHEMAT programında ısı dağılım modelinin gerçekleştirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Aquachem 2014.1 User's Manuel-Numerical Simulation of Reactive Flow in Hot Aquifer | | |
1 | Description of Input and Examples for PHREEQC Version 3A Computer Program for Speciation, Batch-Reaction, One-Dimensional Transport, and Inverse Geochemical Calculations | | 2 | Freeze, R.,A., Cherry, J. A., (Çeviren: Kamil Kayabalı), 2003, Yeraltısuyu, Gazi Kitabevi, Ankara | | 3 | Online Guide to MODFLOW-2005 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 14 | 28 | Diğer 2 | 2 | 14 | 28 | Toplam Çalışma Yükü | | | 230 |
|