|
JLJ7311 | Jeotermal Enerji Kaynakları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Fatma GÜLTEKİN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Jeotermal enerji kaynakları ve özellikleri anlatılacak, geotermal akışkanın kullanım alanlarına ait uygulama ve örnekler verilerek, jeotermal alanlarda hangi jeolojik ve hidrokimyasal çalışmaların yapılacağı öğretilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | jeotermal alanların sınıflamasını yapabilir | 5,8,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | jeotermal gardyan ve kayaçların ısı iletkenliklerini tanımlayabilir | 1,8,12 | 1,3 | ÖK - 3 : | jeotermal sistemlerdeki hazne kaya sıcaklıklarını belirleyebilir | 1,4,12,13,15 | 1,3 | ÖK - 4 : | jeotermal sistemlerin hidrokimyasal özelliklerini yorumlayabilir | 1,4,8,11 | 1,3 | ÖK - 5 : | Jeotermal akışkanın kullanım alanları hakkında genel bilglere sahiptir | 2,11 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Jeotermal enerjinin tanımı
Jeotermal alanların sınıflaması ve özellikleri
Jeotermal gardyan ve kayaçların ısı iletkenlikleriIsı iletim şekilleri
Jeotermal sistemler ve sınflamaları
Jeotermal sistemlerdeki hazne kaya sıcaklıklarının belirlenmesi (jeotermometreler)
Jeotermal sistemlerin hidrokimyasal özellikleri
Dünyada ve Türkiye'de jeotermal alanların dağılımı
Jeotermal akışkanın kullanım alanları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Jeotermal enerjinin tanımı ve önemi
| | Hafta 2 | Jeotermal alanların sınıflaması ve özellikleri
Sıcak su, sulu buhar kuşakları | | Hafta 3 | Kuru buhar kuşakları
Kızgın kuru kaya modeli | | Hafta 4 | Jeotermal gardyan ve kayaçların ısı iletkenlikleri
Isı iletim şekilleri | | Hafta 5 | Jeotermal sistemler ve sınflamaları
Yüksek entalpili sahalar ve özellikleri
| | Hafta 6 | Düşük entalpili sahalar ve özellikleri
| | Hafta 7 | Jeotermal sistemlerdeki hazne kaya sıcaklıklarının belirlenmesi (jeotermometreler)
Katyon jeotermometreleri
Katyon jeotermometreleri ile ilgili uygulama | | Hafta 8 | Silis jeotermometresi
Silis jeotermometresi ile ilgili uygulama
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Jeotermal sistemlerin hidrokimyasal özellikleri
| | Hafta 11 | Jeotermal sistemlerin araştırılmasında kullanılan izotop teknikleri
İzotoplarla ilgili uygulama | | Hafta 12 | Dünyada ve Türkiye'de jeotermal alanların dağılımı
| | Hafta 13 | Jeotermal akışkanın kullanım alanları | | Hafta 14 | Jeotermal akışkanın çevresel etkileri | | Hafta 15 | Jeotermal akışkanın çevresel etkilerinin azaltılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Henley, R. W., Truesdell, A, H., Barton, P.B, 1984;Fluid - Mineral Equilibria ın Hydrothermal Systems, Society of Economic Geology, The Economic Geology Publishing Campany, University of Texas at El Paso, USA | | |
1 | Gültekin, F., 2006; Jeotermel Enerji Kaynakları (Hazırlanmış ders notu) Hazırl | | 2 | Gupta, H., Roy, S., 2007; Geothermal Energy:An Alternative Resource For The 21st Century, Elsevier, UK | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 29/03/2013 | 2 | 30 | Ödev | 6 10 12 14 | 20/04/2013 10/05/2013 | 10 10 10 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 17 | 26/05/2013 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 10 | 4 | 40 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 194 |
|