|
JFZL7230 | Gravity Interpretation | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ali ELMAS | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yoğunluk farkından kaynaklanan gravite anomalilerini değerlendirerek, yeraltında var olan ve aranılan hedef kütleleri ortaya çıkarmak. Ekonomik değer taşıyan formasyonların sınırlarını ve derinliklerini ters çözüm yöntemi ile bulmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gravite jeofizik aramaları dizayn ederek özel bir arama hedefi için teknikleri adapte edebilme. | 1,3 | 1 | ÖK - 2 : | Muhtelif gravite tekniklerle elde edilmiş jeofiziksel tepkileri modellemek için bilgisayar programları yazabilme. | 1,3 | 1 | ÖK - 3 : | Gravite yöntemlerde elde edilen saha verilerini işleyip yorumlayabilme. | 1,3 | 1 | ÖK - 4 : | Ters çözüm tekniği ile yer altındaki ara yüzeylerin topoğrafyasını hesaplayabilme. | 1,3 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Potansiyel teori hakkında temel bilgiler. Gravite anomalisi düzeltmelerinin hatırlanması. Çeşitli geometrik şekilli yer altı kütlelerinin gravite anomalilerinin değerlendirilmesi. Gelişigüzel şekilli cisimlerin iki ve üç boyutlu gravite anomalileri değerlendirilmesi, Düz çözük ve ters çözüm teknikleri ile yer altındaki formasyonların konumlarının ortaya çıkarılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve tanımlamalar
| | Hafta 2 | Gravitenin temelleri
| | Hafta 3 | Potansiyel teorinin elemanları | | Hafta 4 | Saha çalışmaları
| | Hafta 5 | Gözlemler
| | Hafta 6 | Gravite anomalileri ve bozukluklar | | Hafta 7 | İndirgemeler ve analizler
| | Hafta 8 | Kalitatif yorum
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kantitatif yorum
| | Hafta 11 | İki boyutlu yaklaşımlar ve modelleme
| | Hafta 12 | Üç boyutlu yaklaşımlar ve modelleme | | Hafta 13 | Ters çözümde deneme yanılma ve hatalardan model oluşturma stratejileri
| | Hafta 14 | Optimizasyon ve ters çözüm
| | Hafta 15 | Çeşitli uygulamalar
| | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2018 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 17 | 13/06/2018 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 103 |
|