Türkçe | English
ARAKLI ALİ CEVAT ÖZYURT MESLEK YÜKSEKOKULU / YÖNETİM ve ORGANİZASYON BÖLÜMÜ
LOJİSTİK
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/araklimyo
Tel: +90 0462 7212184
ACMYO
ARAKLI ALİ CEVAT ÖZYURT MESLEK YÜKSEKOKULU / YÖNETİM ve ORGANİZASYON BÖLÜMÜ / LOJİSTİK
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ALOJ2014Dağıtım Kanalları ve Planlaması2+1+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüYÖNETİM ve ORGANİZASYON BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Esra ÇAVDAR DEMİRCİ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Lojistik sektöründe görev olacak orta ve üst düzey yöneticilere, dağıtım kanal yönetimi ve fiziksel dağıtım hakkında bilgilendirmek, dağıtım kanalının işletmenin pazarlama fonksiyonlarından bağımsız ama onlarla uyumlu olabilecek şekilde kompozisyonunu yapmak ve dizayn etmek hakkında bilgilendirmek bu dersin amacıdır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Modern Dağıtım Kanalları faaliyetleri bilirler11,
ÖK - 2 : Dağıtım Kanallarını optimum seviyede kullanmak.11,
ÖK - 3 : Endüstriel pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlarda dağıtım kanalları kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak11,
ÖK - 4 : Lojistik ve Dağıtım kanalları alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlamak.11,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dolaylı dolaysız dağıtım politikası Dağıtım kanalı planlaması ve kontrolü, Tüketim mallarının dağıtılması Endüstriyel malların dağıtılması Dağıtım kanalı stratejisi seçimi
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dağıtım Kanalı Kavramı ve Dağıtım Kanalı Tanımı, Dağıtım Kanalı Seçiminde Genel İlkeler
 Hafta 2Dağıtım Stratejisi ve Başlıca Dağıtım Politikaları
 Hafta 3Fiziksel Dağıtım ve Fonksiyonları, Endüstriyel ve Tüketim mallarında Dağıtım Kanalları
 Hafta 4Dağıtım Kanalı Seçimiyle ilgili bazı ilkeler, Dağıtım Kanalı Katmanları
 Hafta 5Dağıtım Kanalı Kompozisyonu, Dağıtım Kanalı Üyelerinin Gördükleri Fonksiyonlar
 Hafta 6Dağıtım ve Transport Planlamasına Giriş, Uygulama
 Hafta 7Tüketim ve Endüstriyel Pazarlarda Kanal Dizaynı
 Hafta 8Dağıtım ve Transport Problemleri, Başlangıç Çözümleri
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Dağıtım Kanalı Seçimi ve Dizaynı
 Hafta 11Yoğun Dağıtım, Seçici Dağıtım, Özel Dağıtım
 Hafta 12Dağıtım Kanalı Seçiminde Aşamalar
 Hafta 13Dağıtım Kanalı Seçiminde Ölçütler
 Hafta 14Endüstriyel Pazarlarda Dağıtım Kanalı Seçiminde Ölçütler
 Hafta 15Üreticilerle ilgili Faktörler
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Eroğlu, A., H. 2005, Endüstriyel İşletmelerde Dağıtım Kanalları Seçimi ve Dizaynı, Ankara
 
İlave Kaynak
1Küçük, O., Lojistik İlkeleri ve Yönetimi, Seçkin Yayıncılık.
2Öğretim Görevlisinin Ders Notları
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9.hafta 04/2024 1 50
Dönem sonu sınavı 16.hafta 05/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2.5 8 20
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 16 32
Toplam Çalışma Yükü123