|
SBP 311 | Kentsel Koruma | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doğal ve kültürel mirasın bizlere emanet olduğu bilincinin öğrencide kavramlaştırılması . Mirasın gelecek kuşakların ve hatta ulusların ortak mirası olduğu bilincini güçlendirmek. Korumanın bir kültür sorunu ve kültürel birikimin ürünü olduğuna inancı öğrencilerde yerleştirmek. Koruma için yasal, yönetsel, teknik altyapının önemini vurgulamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | koruma felsefesi, koruma kuramları aracılığı ile koruma bilinci kazanacaklar | 1,2 | 1 | ÖK - 2 : | mimari mirası ve doğal mirası değerlendirebilecekler | 10 | 4,5 | ÖK - 3 : | mimari mirası tespit ve tescil etme süreçlerini kavrayacaklar, yapıların inceleme ve değerlendirmeleri yapabilecekler | 10 | 1,4,5 | ÖK - 4 : | koruma planları için araştırma, analizler yapabilecekler, toplum yararını kollamanın ve savunmanın araçlarını öğrenecekler | 4,11,14 | 4,5 | ÖK - 5 : | korumanın topluma ve bireye maliyetini hesaplama yöntemlerini kullabilecekler ve hesaplamasını yapabilecekler | 12 | 4,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kültür-kültürel süreklilik. Korumaya ilişkin kavramlar.Koruma gerekçeleri. Korumanın yasal dayanakları. Koruma yöntemleri. Koruma amaçlı imar planı. Tarihi çevrede yeni yapı uygulamaları. Ulusal-uluslararası örnekler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kültür,uygarlık, uygarlık alanları, kültür varlığı, kültürel süreklilik | | Hafta 2 | Koruma, korumanacak kültür varlığı, neden ve kimin için koruma | | Hafta 3 | Tartışma: Koruma taraftarı görüşler ve koruma karşıtı görüşler
| | Hafta 4 | Koruma gerekçeleri, karşı görüşler | | Hafta 5 | Korumada taraflar ve paydaşlar
| | Hafta 6 | Koruma mevzuatı, koruma kurulları | | Hafta 7 | Koruma süreçleri- saptama ve belgeleme ve tescil | | Hafta 8 | Koruma yaklaşımları, paradigma kırılmaları | | Hafta 9 | Sınav | | Hafta 10 | Bütünleşik koruma yaklaşımı, Koruma ekonomisi | | Hafta 11 | Koruma amaçlı imar planı ve örnekleri | | Hafta 12 | Tarihi çevrede yeni yapı uygulamaları, uluslararası koruma uygulamalarından örnekler | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Aydemir, Ş., Aydemir, S.E., Beyazlı, D.Ş., vd, 2004, Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi, Trabzon | | 2 | Kuban, D., 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayınevi, İstanbul | | 3 | Cohen, N., 1999, Urban Conservation, MIT | | 4 | Lichfield, N.,1988, Econmics in Urban Conservation, Cambridge Uni. Press | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Sunum | 13 14 15 | | 2 2 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Arasınav için hazırlık | 3 | 3 | 9 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 73 |
|