Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
OF TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ / YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
     3. Yıl
     4. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

BHS 418 OYUN PROGRAMLAMA 2+0+0 ECTS:4
Yıl / Yarıyıl4. Yıl / Bahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliSeçmeli
BolumuYazılım Mühendisliği Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiYRD. DOÇ. DR. Hacer ÖZYURT
Diğer Öğretim Üyesi / Üyeleri
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Öğrencilerin obje-tabanlı yazılım mühendisliği problemlerini anlamalarını sağlamak ve öğrencilerin hızlı geliştirilebilen, görsel tasarım özellikleri yüksek, oyun projelerinin geliştirilmesi için takım projelerini gerçekleştirmelerini sağlamak
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

Bilgisayar oyunlarını tasarlamak ve geliştirmek

ÖÇ - 2 :

Simulasyon, akıllı sistemler ve insan bilgisayar etkileşimi gibi bilgisayar bilimleri konularını oyun tasarımı ve geliştirimine uygulayabilmek

ÖÇ - 3 :

Oyun Teorisinin Bilgisayar oyunlarının geliştirilmesine uyarlanması

ÖÇ - 4 :

İnsan bilgisayar etkileşimi alanındaki kullanılabilirlik prensiplerinin uygulanması

ÖÇ - 5 :

Bilgisayar bilimleri ve temel bilimler ile ilgili temel kavramları oyun geliştirme konusunda uygulayabilmek

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar. Tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar. Ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları. Fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması. Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması. İnsan bilgisayar et

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar

 Hafta 2

Tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar

 Hafta 3

Ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları

 Hafta 4

Fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması

 Hafta 5

Fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması

 Hafta 6

Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması

 Hafta 7

Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması

 Hafta 8

Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması

 Hafta 9

Arasınav

 Hafta 10

Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması

 Hafta 11

İnsan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması

 Hafta 12

İnsan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması

 Hafta 13

İnsan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması

 Hafta 14

İnsan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması

 Hafta 15

İnsan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması

 Hafta 16

Dönem Sonu Sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1Rick Rogers, John Lombardo, Zigurd Mednieks, Blake Meike, Android Application Development: Programming with the Google SDK, O'Reilly, 2009

 

İlave Kaynak

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

2

50

Dönem sonu sınavı

16

2

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

14

28

Arasınav için hazırlık

4

2

8

Arasınav

2

1

2

Ödev

6

5

30

Dönem sonu sınavı için hazırlık

4

4

16

Dönem sonu sınavı

2

1

2

Toplam iş yükü

86