|
SEC 317 | Demografi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere demografik teoriler ile dünyada ve Türkiye'deki demografik yapı konularında teorik bilgi vermektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | nüfusbilim ile ilgili ilkeleri açıklabilirler.
| 1 | 1 | ÖK - 2 : | nüfusbilim ile ilgili kavram, teori ve metotların uygunluğunu günümüzle ve ülkemizle ilişkilendirerek gösterebilirler.
| 1 | 1 | ÖK - 3 : | uygulama yaptırmak (ödev vermek) suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirme ve uygulama imkanı sağlayabilirler. | 1,3,5 | 1 | ÖK - 4 : | nüfusbilimin temel kavramlarını belirleyebilirler.
| 4,5 | 1 | ÖK - 5 : | elde edilen sonuçlara göre teori ve metotları yeniden açıklayabilir ve ilişkilendirebilirler. | 5 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Demografinin tanımı ve konusu, demografik teoriler, demografinin bilgi kaynakları, nüfus politikaları, dünyada ve Türkiye'de nüfusun gelişimi, iç ve dış göçler, kentleşme, Türkiye nüfusunun karakteristik özellikleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Demografinin tanımı ve Demografi Bilimine yardımcı Bilim Dalları
| | Hafta 2 | Geçmiş toplumlarda nüfus artışına yaklaşımlar: Eski Yunan, Roma, Ortaçağ Avrupa, Yunan, Hint, Mısır, İran, Yahudiler ve Müslümanlar
| | Hafta 3 | Fizyokratlarda Nüfusa Yaklaşım
| | Hafta 4 | Klasik İktisatçılarda Nüfusa Yaklaşım
| | Hafta 5 | Temel Nüfusbilim Teorileri: Mikro ve Makro Teoriler
| | Hafta 6 | Optimum Nufüs Teorisi
| | Hafta 7 | Malthus?un Nüfus Teorisi ve Malthusyen Yaklaşımlar
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Nüfusun Yapısı ve Bileşenleri
| | Hafta 10 | Doğum-Ölüm Oranları ve Nüfus Artışı
| | Hafta 11 | Yüksek Doğurganlığı özendiren çevresel şartlar
| | Hafta 12 | Türkiye?de nüfusun yapısı ve bileşenleri
| | Hafta 13 | Türkiye?de doğurganlık, ortalama yaşama süresi ve nüfus artışı
| | Hafta 14 | Türkiye?de ve Dünyada Aritmetik, Fiziki ve Tarımsal Nüfus Yoğunluğu
| | Hafta 15 | Türkiye?de ve Dünyada Bağımlı nüfus ve İktisadi gelişme ile ilişkisi
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bağırkan, Ş. 2003; Demografinin Temelleri Türkiye'nin Demografik Yapısı Uluslararası Demografi, Set Yayınları, İstanbul | | 2 | Başol, K. 1982; Demografi Genel ve Türkiye, Dokuz Eylül Üniv. Yay. İzmir | | |
1 | Gündüz, M., Kutlar, A., Gündüz, F., Esgin, A., 2005; Nüfus Sorunu, Anı Yayıncılık, Ankara | | 2 | Bacci, M. L., 2009; Avrupa'da Nüfus Hareketleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul | | 3 | Cipolla, C., 1992; Dünya Nüfusunun İktisat Tarihi, Ötüken Yayınları, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 10/11/2009 | 0,5 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 14/12/2009 | 0,5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2010 | 0,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|