|
MUZO3000 | Koro - V | 2+0+0 | AKTS:1 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste birlikte şarkı söyleme alışkanlığı kazandırmak türk ve dünya müziklerinden örneklerin seslendirilebilmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Etkili nefes kullanma becerilerini daha fazla geliştirecek.
| | 4 | ÖK - 2 : | Koroda şarkı söyleyebilecek.
| | 4 | ÖK - 3 : | Prova yapıp konser düzenleyebilecek.
| | 4 | ÖK - 4 : | Sahnede seyircilere korist olarak konser verebilecek.
| | 4 | ÖK - 5 : | Farklı melodileri deşifre edebilecek.
| | 4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ruhsal ve bedensel rahatlama ile birlikte solunumu güçlendirmeye yönelik çalışmalar yapma ( birlikte soluk alıp verme, uzun soluklu, kesik kesik, nefes dinamiklerine dayalı alıştırmalar) . Farklı dinamiklerde ses üretme, koroda ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya yönelik rezonans çalışmaları. Alt, orta ve üst ses bölgelerini ( rejistre) birleştiren, alt ve üst ses sınırlarını genişleten ve sese çeviklik ( ajilite) kazandıran alıştırmalar üzerinde çalışma. Aralık ve entonasyon çalışmaları. Deşifreyi geliştirici yöntemler uygulama. Türk ve dünya koro literatüründen örnekler seslendirme ve özelliklerine göre yorumlama. İlköğretim, lise ile mesleki müzik eğitimi kapsamında Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine yönelik olarak farklılıklar hakkında bilgi ve uygulamalı çalışmalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Koronun yapılandırılması. Koro seslerinin sınıflandırılması,sayısal dengenin kurulması.
| | Hafta 2 | Korolarda yerleşim düzenleri.
| | Hafta 3 | Koroda ses eğitimi ve bu konuyla ilgili temel davranışlar. Verilen koro eserinin , bütün gruplarla solfejinin yapılması.
| | Hafta 4 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları.Örnek koro eserinde uygulanması.
| | Hafta 5 | Solunum gevşeme çalışmaları, ses üretme yayma çalışmaları, dil konuşma çalışmaları. Örnek koro eserinde uygulanması.
| | Hafta 6 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları.Örnek koro eserinde uygulanması.
| | Hafta 7 | Koro kültürü ve disiplini.Verilen koro eserlerinin eksiklerinin giderilmesi ,uygun teknik ve nüanslarla çalışılması.
| | Hafta 8 | Koro kültürü ve disiplini.Verilen koro eserlerinin eksiklerinin giderilmesi ,uygun teknik ve nüanslarla çalışılması.
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları.Verilen koro eserinin , bütün gruplarla solfejinin yapılması.
| | Hafta 11 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları Verilen koro eserinin sözlerinin çalışılması.
| | Hafta 12 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları. Verilen koro eserlerinin eksiklerinin giderilmesi ,uygun teknik ve nüanslarla çalışılması.
| | Hafta 13 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları.Verilen koro eserinin , bütün gruplarla solfejinin yapılması.
| | Hafta 14 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları Verilen koro eserinin sözlerinin çalışılması.
| | Hafta 15 | Solunum gevşeme çalışmaları,ses üretme yayma çalışmaları,dil konuşma çalışmaları.Verilen koro eserinin , bütün gruplarla solfejinin yapılması.
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | ÇEVİK S. 2000, KORO ALBÜMÜ, YURTRENKLERİ, ANKARA | | |
1 | CANSELEN F.2003 ,KORO VE ORKESTRA ESERLERİ,GAZİ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ , ANKARA | | 2 | ÖĞRETİM ELEMANININ DERS NOTLARI | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Uygulama | 8 | 2017 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 32 |
|