Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
OF TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ / YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
     3. Yıl
     4. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

YZM1001 YAZILIM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0+0 ECTS:3
Yıl / Yarıyıl1. Yıl / Güz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BolumuYazılım Mühendisliği Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. Selda ATALAR
Diğer Öğretim Üyesi / Üyeleri
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Yazılım mühendisliği branşının temellerini, temel kavramlarını ve terminolojisini öğretmek. Soyutlama, problem çözme ve sistemik bakış açısı kazandırma.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

Yazılım mühendisliği hakında tam bir giriş bilgisi edinme.

2,5,9,10,11

1

ÖÇ - 2 :

Yazılım proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, tasarımı, testi, geçerlilemesi, doğrulaması, konfigürasyon yönetimi ve kalite yönetimi konularına ilişkin temel kavramların anlaşılması.

2,4

1,3

ÖÇ - 3 :

Hesaplama sistemlerinin genel amaçlı hibrid sistemlerin geliştirimindeki yerini anlamak.

5,6

1

ÖÇ - 4 :

Bir mühendislik branşı olarak yazılım mühendisliğinin eriştiği olgunluk düzeyi hakkında bilgi sahibi olmak

2,11,13

1,3

ÖÇ - 5 :

Sosyo-teknik sistemler bağlamında müşteri ve uç-kullanıcının önemini kavramak

5,8,9,11

1,3,4

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Hesaplama prensipleri: Soyutlama, problem çözme, tekrar kullanım, sitemlerin bölümlenmesi. Yazılım mühendisliğine genel bakış: yaşam döngüsü, sistemler, müşteriler, kullanıcılar, gereksinimler, tasarım, gerçekleştirim, yazılım kalite güvencesi, test ve bakım.

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Yazılım Mühendisliğine Giriş

 Hafta 2

Yazılım mühendisliği ve sosyo-teknik sistemler

 Hafta 3

Yazılım süreç modelleri

 Hafta 4

Project Management

 Hafta 5

Software Process Models

 Hafta 6

Yazılım gereksinimleri

 Hafta 7

Gereksinim mühendisliği kavramları

 Hafta 8

Gereksinim mühendisliği kavramları

 Hafta 9

Ara Sınav

 Hafta 10

Sistem modelleri

 Hafta 11

Tasarım kavramları: Mimari tasarım, Nesne-yönelimli tasarım, Kullanıcı arayüzü tasarımı

 Hafta 12

Test, doğrulama ve geçerlileme

 Hafta 13

Kalite yönetimi

 Hafta 14

Konfigürasyon yönetimi

 Hafta 15

CASE Teknolojisi

 Hafta 16

Final sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1I.Sommerville, "Software Engineering", Addison-Wesley, Seventh Edition, 2004, ISBN 0-321-21026-3

 

İlave Kaynak

1S.L. Pfleeger and J.M. Atlee, "Software Engineering: Theory and Practice", Pearson Education, Third Edition, 2006, ISBN: 0-13-198461-6

2Arifoğlu and A. Doğru,, ?Yazılım Mühendisliği?, SAS Bilişim Yayınları, 2001, 975-97197-2-X

3R.Pressman, ?Software Engineering: APractitionar?s Approach?, McGraw Hill, Sixth Edition, 2005,ISBN:0-07-285318-2

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

26/11/2013

2

30

Uygulama

14

2

20

Dönem sonu sınavı

16

14/01/2014

2

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

14

28

Sınıf dışı çalışma

3

14

42

Laboratuar çalışması

0

0

0

Arasınav için hazırlık

2

4

8

Arasınav

2

1

2

Uygulama

0

0

0

Klinik Uygulama

0

0

0

Ödev

0

0

0

Proje

0

0

0

Kısa sınav

0

0

0

Dönem sonu sınavı için hazırlık

2

4

8

Dönem sonu sınavı

2

1

2

Diğer 1

0

0

0

Diğer 2

0

0

0

Toplam iş yükü

90